7 skutecznych zasad dla landing page, które warto wdrożyć.

INBOUND MARKETING, MARKETING INTERNETOWY, WEB DESIGN

Czy wiesz jak skonfigurować mobilne kampanie PPC? Czy maszkonwersję z wyszukiwarek mobilnych? Chciałem podzielić się z Wami swoimi doświadczeniem i spostrzerzeniami jak dobrze przygotować i zoptymalizować nowoczesne strony internetowe pod mobile.

W branży aż huczy od powtarzających się sformułowań: mobile, mobile, mobile – te dni już nastały, smartfony są już tak samo istotne przy optymalizacji jak desktop.

Mimo to, wielu marketingowców nadal nie podejmuje kroków, aby w pełni zoptymalizować swoje strony pod PPC dla użytkowników mobilnych. W tym artykule omówię kilka czynników, które naprawdę mogą coś wnieść, jeśli chodzi o strony pod mobile. Poniższe wskazówki mogą być również wykorzystywane na “normalnych” (nie-PPC) mobilnych stronach.

 

1. Bądź Zwięzły

Kilka dobrze dobranych słów jest lepszych niż długie opisywanie, w szczególności ten aspekt jest bardzo ważny w przypadku stron pod mobilem. Moja osobista metoda copywritingu to swobodne pisanie [pierwszy draft], a następnie zawsze tworzę pełną analiza i skracam tekst. Zazwyczaj kończy się z 60% do 70% mniej słów vs pierwotna wersja – dlatego rekomenduję czytajcie po kilka razy teksty zanim zamieścicie je u siebie na witrynie.

Poniżej postaram się przedstawić kilka istotnych reguł jakie sam używam w przypadku pisania tekstów:

  • zawsze należy usuwać słowa i/lub frazy, które nie dodają znaczenia w komunikatach marketingowych – postaraj się przekazać sens (rozwlekły przykład)
  • usuń słowa, które nie dodają znaczenie do wiadomości marketingowych (zwięzłe przykład)

Powyższe reguły można przedstawić na przykładzie wyszczególnienia wszystkich 50 cech Twojej firmy, ale zastanówmy się czy warto zabierać miejsce na komórce? Czy nie lepiej skupić uwagę użytkownika na skondensowanym komunikacie marketingowym? – oczywiście, że lepiej!

Na przykład zamiast wyszczególnić wszystkich 50 cech Twojej firmy spróbuj skonstruować coś takiego: “Oferujemy 50 konfigurowalnych funkcji! Sprawdź je!”. Jako jeden z powodów, że ludzie powinni robić interesy z tobą. (To jest prawdziwy przykład, i zajęło mi trochę czasu, aby przekonać klienta, by nie przedstawiać wszystkich 50 funkcji na jednej stronie!)

Uwaga: Język polski jest usiany niepotrzebnymi słowami tj. w szczególności zdania zawierające “że”, “które” i “, którzy” często może być test przanalizowany i przygotowany zwięźlej.

 

2. Nie stosuj wzmacniaczy i superlatyw

Ten punkt specjalnie został opisany osobno gdyż jest on istony i najczęściej popełnianym błędem w internecie dla wszystkich ekranów. Z jakiegoś powodu, ludzie myślą, że dodanie tzw. upiększacza tj. “najlepszy” czy “lepsze” sprawia, że ​​jest to dobry komunikat marketingowy. Oto kilka przykładów:

“Całkowicie innowacyjna firma” czy “Najlepszy produkt na rynku”

Czym dokładnie jest “całkowicie” innowacyjna firma? Przez co produkt jest “najlepszy?” Prezentacja tego powinna być jaśniejsza, konkretna i zwięzła. Firmy, które wygrywają wyścig po TOP10 w wynikach wyszukiwania korzystają z komunikatów konkretnych, zwięzłych oraz wyszczególnienia zalet i korzyści dla potencjalnego klienta.

Jeśli jesteś ogromną firmą i masz już miliony dolarów przychodu rocznie możesz pozwolić sobie na nie bycie zwięzłym, ale jeśli jednak nie jesteś to rekomenduję dostosowanie się do tej reguły.

landing page

 3. Używaj „bullet point“ punktorów

Osobiście cenię sobie używanie punktorów na każdym ekranie czy to desktopie czy mobilu. Są one łatwe do odczytania, skuteczne w komunikowaniu wiadomości marketingowych, dzięki nim klient widzi to czego potrzebuje / poszukuje.

Ze względu na ich strukturę odbiorca ma wrażenie poczucia przestrzeni tworząć przejrzystość (w porównaniu do paragrafów) a co za tym idzie strony są mniej zaśmiecone. Mniej tekstu z większą białą przestrzenią jest istotne – zmniejsza obciążenie poznawcze i pozwala odwiedzającym dokonać szybciej i łatwiej decyzję zakupową. Dla mnie strony, które posiadają pomiędzy 3. a 5. punktorami na stronie dla mnie wygrywają – jak jest u Ciebie?

 

4. Czytelność jest kluczem

Użyte czcionki pod mobilem wraz z przyciskami powinny być wystarczająco duże tak, aby ludzie mogli przeczytać to bez konieczności powiększania. Numer telefonu czy buton słuchawki powinien być wystarczająco duży [pamiętaj, że są one przeznaczone dla ludzkiego palca, a nie kursora] i łatwe do kliknięcia, aby użytkownicy mogli szybko podjąć decyzję / reakcję.

Dodatkowym atutem i łatwością w zbieraniu danych jest klikalna informacja, która powinna być połączona ze zdarzeniem konwersji podstawowej. Przykładem jest posiadanie numeru telefonu i obok numeru komunikat “kliknij”, aby wezwanie do rozpoczęcia rozmowy telefonicznej w celu umówienia się na spotkanie czy dokonania zakupu przez telefon.

 

5. Czy prosty formularz (jeśli dotyczy)

Formularze telefoniczne powinny zawierać nie więcej niż trzy lub cztery pola i wyraźne CTA [call-to-action]. W razie potrzeby, zawierać inne informacje niżej na stronie.

 

6. Szybkie ładowanie stron

Jest rzeczą oczywistą, że szybkie ładowanie stron są ważnym elementem w optymalizacji. Dla mnie strony, które ładują się po pięć sekund i szybciej są nieźle przygotowane, ale pamiętajmy im szybciej tym lepiej. Wśród innych przyczyn dla, których szybkość ładowania się serwisów jest tak ważne to aspekt pracy wielozadaniowej lub też pracy między zadaniami. Na przykład może ktoś jest w środku jakiegoś określonego zadania np. jak gotowania i potrzebuje sprawdzić przepis czy się nie pomylił. Strona, która będzie się otwierać zbyt długo zostanie porzucona i otworzy inną, która będzie ładować się szybko i będzie dostosowana do mobilnych urządzeń – sprawdź ile czsu ładuje się twoja strona Page Speed

 

7. Jedno i to samo CTA [call-to-action]

Staraj się nie rozpraszać i mylić swojego użytkownika kilkoma CTA na jednej stronie – postaraj się zlokalizować swoje call-to-action w jednym stałym miejscu. Jeśli jednak koniecznie musisz mieć więcej niż jedno CTA ustal swoje główne call-to-action w widocznym i łatwo dostępnym dla użytkownika miejscu na stronie np. na górze strony lub na dole strony [staraj się utrzymywać stałe miejsce w którym będzie pojawiać się CTA – przyzwyczajamy użytkownika].

  • W firmach B2B, to trochę inna historia, ale pamiętajmy, że konwersja cierpi, gdy jest więcej niż jedno CTA na stronie.
  • Prezentacja korzyści/zalet przed przyciskiem CTA jest strategia, która przyniesie sukces .

A jakie ty masz doświadczenie i dobre praktyki z tworzeniem mobilnych stron, które odniosły sukces – podziel się z Nami w komentarzu poniżej!

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) jest ważną decyzją, która może mieć ogromne konsekwencje dla Twojej strony internetowej. Istnieje wiele dostępnych, każdy z własnymi zaletami i wadami, i fanatycznych fanów ciągnąc za ich wybranej platformy. Mając na to na to,...

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

Przyznajmy to, że cyfryzacja miała największy wpływ na świat marketingu. Zmieniło to krajobraz marketingowy i uczynił go bardziej konkurencyjnym. Aby przewyższać, konkurować i osiągać sukcesy, firmy szukają możliwości i perspektyw zwiększenia swoich przychodów. Te...

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.