Content Marketing: nowa forma optymalizacji serwisu.
Podczas wielokrotnych spotkań z różnymi ludźmi z branży SEO, rozmawialiśmy o zwiększeniu ruchu na stronie i wielokrotnie słyszę w ich głosie zawiedzenie a nawet rozczarowanie, gdy wspominam im, że jeśli strona ma być bardzo dobrze przygotowana pod widoczność w SERP’ach w Google to jest to ciągła nieprzerwalna praca nad optymalizacją i rozwojem serwisu, a nie tylko jedno razowe działania i spoczywanie na laurach.
Grona zdziwionych powiększa się jak tylko wspominam o tym, że w optymalizacji i pozycjonowaniu serwisu nie liczą się tylko same linki [przecież SWL już dawno odeszły do lamusa a takie tuzy e-commerce w PL zostały za to ukarane] a dodatkowo istotnym elementem jest również sama domena – jej historia i wiarygodność. Bez połączenia wszystkich elementów, na które tak zwraca uwagę Google w jedną całość można spokojnie zając się czymś innym niżeli pozycjonowaniem serwisu a wzrosty widoczności naszej domeny można porównać do „syzyfowej pracy“.
Z dnia na dzień branża SEO i ludzie działający na tym rynku coraz częściej zdają sobie sprawę z ogromnej wagi, że używanie tanich i szybkich sztuczek, które podnoszą widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania na krótki czas, nie przynosi już pożądanych rezultatów dla nich samych jak i ich klientów, aby zaistnieć na stał w wynikach wyszukiwania należy jak już wspomniałem permanentnie pracować nad optymalizacją on-site i off-site.
Bezspornie ogromne znaczenie w zmianie podejścia webmasterów i zrozumienia szybkich zmian odgrywa zmieniające się aktywne podejście Googla do jakościowych wyników wyszukiwania. Aktualnie serwisy, które w przeszłości miały problemy poprzez niepożądane praktyki kupowania linków „SLW“ tzw. nienaturalnymi linkami powoduje, że czas, aby pozbyć się filtra przekracza już nawet pełen rok. Jest to z pewnością okres na który świadomy i odpowiedzialny właściciel witryny i biznesu nie może sobie pozwolić.
Dlatego nic dziwnego, że z miesiąca na miesiąc widać zwiększone zainteresowanie działaniami mającymi na celu rozwijania serwisów poprzez promocję strony w Google i zamieszczaniem unikalnych treści na serwisie = Content Marketing. Warto ją nieustannie rozwijać, a sam serwis – optymalizować pod kątem przydatnych dla potencjalnych Klientów informacji, które znajdując na stronie przedstawią właściciela strony i/lub firmę jako wiarygodną.
Przeprowadzając audyt dla jednego ze swoich klientów przeanalizowałem tzw. „long tail“ czyli frazy z długiego ogona – okazało się, że powinniśmy optymalizować serwis pod katem 150 fraz. Po wdrożeniu strategii optymalizacyjnej serwisu [SEO] opierającej się w szczególności na przygotowaniu i wdrożeniu pełnego content marketingu. Efekty jakie uzyskaliśmy dzięki wprowadzeniu na stronię więcej unikalnych treści zadziwiły również i mnie. Analizę słów kluczowych z długiego ogona przeprowadziłem ponownie za ok. 5 miesięcy, aby sprawdzić czy klienci nadal poszukują usług mojego klienta poprzez te same frazy czy może coś się zmieniło – wzrosła liczba fraz o kolejne 70.
Co przez to chciałem powiedzieć: jeśli zajmiesz się wprowadzeniem na swoją witrynę unikalnych treści przydatnych dla użytkownika, potencjalnego klienta może okazać się, że poszerzysz długi ogon a co za tym idzie zwiększysz swoje szanse dotarcia do większego grona zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami.
Bądź na bieżąco
Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.
Skontaktuj się z nami
Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.
Najczęściej polecane artykuły
Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?
Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) jest ważną decyzją, która może mieć ogromne konsekwencje dla Twojej strony internetowej. Istnieje wiele dostępnych, każdy z własnymi zaletami i wadami, i fanatycznych fanów ciągnąc za ich wybranej platformy. Mając na to na to,...
Konserwacja i bezpieczeństwo strony WordPress: Dlaczego to takie ważne?
W swej istocie WordPress jest bardzo bezpiecznym systemem zarządzania treścią (CMS). Jednak brak aktualizacji zabezpieczeń, konserwacji i zaniedbanych aktualizacji zabezpieczeń może narazić witrynę WordPress na ataki. Zhakowana witryna internetowa może być bardzo...
6 powodów dla których Twoja firma powinna korzystać z Google My Business
Nie jest tajemnicą, że pierwszym miejscem, w którym klienci szukają swoich ulubionych produktów jest internet. Proste wyszukiwanie w Google dostarcza im wszystkich szczegółów na temat poszukiwanego produktu. Od najlepszych marek oferujących ten produkt po najnowszą...
Zobacz najnowsze realizacje
Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.