Jak skutecznie poprawić współczynnik odwiedzin strony internetowej?

Jeśli nie posiadasz konta na facebook.com to oznaczać może że nie żyjesz, ale czy faktycznie tak jest ?
Takie podejście ma swoje odzwierciedlenie również w przypadku stron internetowych: jak nie masz strony w Internecie to znaczy, że nie istniejesz. Pamiętajmy, że posiadanie witryny czy sklepu internetowego [e-commerce] nie zawsze zagwarantuje, że będziemy mogli poszczycić się wzrostami w sprzedaży, za ich odwiedzinami muszą iść zaplanowane dla odwiedzających działania finalizacji ścieżki celu.

Optymalizacja i jej znaczenie.

Każda strona jest budowa z myślą o tym, aby przedstawić ofertę firmy, ma zachęcić użytkownika / odwiedzającego do skorzystania z usługi. Akacją, celem biznesowym jaki powinniśmy ustalić dla tego typu stron jest wypełnienie formularza kontaktowego lub rejestracji na stronie. Użytkownik, który zdecydował się wysłać formularz lub zarejestrował się na stronie możesz być pewien, że wykonał to z pełną świadomością oraz jest to pierwszy krok do zastania Twoim klientem. Na witrynach gdzie prowadzona jest sprzedaż online przygotowanie ścieżki rezerwacyjnej / ścieżki zakupowej jest bardzo istotnym elementem jak nie najistotniejszym całej strony.

Powyższe wymienione przeze mnie elementy powodują, że ważnym elementem jest optymalizacja strony czy sklepu internetowego, służy ona poprawnie jakości i widoczności samej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja konwersji może odbywać się na 3 różnych, ale przenikających się płaszczyznach.

  1. Pierwsza to optymalizacja kodu strony – dzięki tym działaniom witryna jest bardziej przyjazna dla wyszukiwarek internetowych, co w konsekwencji oznacza, że jesteś wyżej w wynikach wyszukiwania = większa ilość potencjalnych klientów.
  2. Druga to optymalizacja treści – jej praca polega na podwyższeniu przejrzystości struktury i kontentu strony, tak aby użytkownik odnalazł w krótkim czasie jak najwięcej szukanych przez siebie, istotnych informacji.
  3. Trzecia to optymalizacja konwersji – optymalizacja tej płaszczyzny poprawia efektywności strony czy sklepu.

Optymalizacja celu

Optymalizacja konwersji (optymalizacja współczynnika konwersji) w telegraficznym skrócie służy wymianie usera, który odnalazł Naszą stronę czy sklep w klientów Naszej firmy poprzez dokonanie określonych wcześniej przez firmę celów biznesowych tj. wypełnienie / wysłanie formularza kontaktowego czy dokonanie zamówienia usługi oraz dokonanie transakcji zakupu towaru.

Dzięki dobrze zoptymalizowanych celom biznesowym użytkownicy mogą wykonać wszystkie zaplanowane dla nich akcje w sposób przyjazny i szybki – czyli dokonują ich z większą ochotą. Jeżeli na stronie nie została przeprowadzona optymalizacja oraz powyższe wszystkie 3 płaszczyzny zostały przygotowane [zewnętrzne działania promocyjne: pozycjonowanie, PPC itp.] może okazać się, że nie przyniosą zamierzonych efektów i będą jedynie generować koszty.

Optymalizacja strony (w tym działania optymalizacyjne współczynnika konwersji) jest procesem, który należy planować i przygotować przed rozpoczęciem upowszechniania i działaniami promocyjnymi witryny.

Współczynnik konwersji jest miarą konwersji, który to obrazuje jaka część odwiedzających daną Twojej strony, dokonało zaplanowanej akcji biznesowych przez Ciebie.

Optymalizację rozpoczyna się od badania ścieżki [user journey], jaką musi przebyć potencjalny klient / użytkownik strony, aby zrealizować zaplanowane dla niego działania. W kolejnym etapie powinny zostać wykonane działania zabiegi mające na celu skrócenie i spłycenie ścieżki sprzedaży / pozostawienia leada a w konsekwencji podniesienie poziomu sprzedaży. Czynności związane z optymalizacją dobiera się do każdej witryny osobno patrząc na jej specyfikę, a także do ogólny charakter branży, w jakiej działa firma.

polub nas - Agencja Marketingowa Ozonmedia.pl
Tagi:
Autor artykułu:

Pasjonat marketingu cyfrowego i promocji biznesu w internecie. Miłośnik nowych technologii, zarządzania i psychologii. Założyciel i pomysłodawca kilku serwisów internetowych, wieloletni handlowiec z "przymusu", całe życie lider z krwi i kości, SEO fantasta i SEM realista.

Zostaw komentarz

Powiązane wpisy
All AKTUALNOŚCI I WYDARZENIA MARKETING INTERNETOWY OPTYMALIZACJA STRON POZYCJONOWANIE SEO E-COMMERCE INBOUND MARKETING NARZĘDZIA I PROGRAMY OUTBOUND MARKETING SEM SOCIAL MEDIA USER EXPERIENCE WEB DESIGN MOBILE
algorytm google pingwin 4.0

Pingwin 4.0 w czasie rzeczywistym częścią algorytmu wyszukiwarki google.

Dziś nastąpił długo oczekiwany dzień w branży SEO, który zmieni już na zawsze ten segment marketingu. Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że Pingwin 4.0 został powołany do życia i…
zobacz więcej
darmowe narzedzia online marketingu

Darmowe narzędzia online marketing z których warto korzystać.

Skuteczna promocja stron internetowych wymaga stałego korzystania z narzędzi wspomagających działania online, narzędzi monitorujących nasze działania i ich wyniki, narzędzi monitorujących działania konkurencji. Na rynku możemy znaleźć szereg narzędzi wspomagających…
zobacz więcej
Ostrzeżenie Google - linki dofallow

Google ostrzega przed linkami dofollow w widgetach!

Najpopularniejsza wyszukiwarka Google ostrzegła na swoim blogu webmasterów przed nieuzasadnionym wykorzystywaniem wszelkich widgetów umieszczanych na stronach internetowych do zdobywania linków dofallow. Barry Schwartz również podkreślił na swoim koncie Twitter wagę sprawy…
zobacz więcej
mobilegeddon od Google

Google aktualizuje algorytm dla wyszukiwarek mobilnych!

Doczekaliśmy się aktualizacji algorytmu Google dla mobilnych wyników wyszukiwania. Choć aktualizacja mobilnych wyników wyszukiwania, powszechnie określana jako "mobilegeddon", była zapowiedziana już rok wcześniej to zapewne wprowadzi sporo zmian w mobilnych…
zobacz więcej
jak sprawdzić agencję marketignową SEO

Jak sprawdzić agencję marketingową SEO?

W zasadzie nie ma dnia, aby na forum i grupach zajmujących się tematyką SEO, marketingu internetowego, pozycjonowania stron internetowych nie pojawiło się pytanie o usługi agencji marketingowej i pytań o…
zobacz więcej
jak google wyświtla wyniki wyszukiwania - ozonmedia

W jaki sposób działa wyszukiwarka Google?

Google numer 1 na rynku wyszukiwarek. Wyszukiwarka od Google jest narzędziem numer jeden na rynku służącym do przeszukiwania internetu. Oczywiście na rynku znajdziemy wiele innych wyszukiwarek służących do przeszukiwania internetu,…
zobacz więcej
optymalizacja strony ozonmedia.pl

Poprawna optymalizacja strony internetowej.

W poprzednim artykule "Czym jest optymalizacja strony?"  opisywałem jak ważnym elementem optymalizacji strony  jest rozpoczęcie od audytu SEO, który przygotowany i wykonany skrupulatnie będzie źródłem ogromnej wiedzy co w Naszej stronie…
zobacz więcej
optymalizacja stron ozonmedia.pl

Czym jest optymalizacja strony? Podstawowe zasady.

Praca nad stroną internetową i przygotowaniem jej zgodnie ze sztuką wraz z pełną porywających i unikalnych tekstów w dzisiejszych czasach już nie wystarczy, aby zajmować pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, a co…
zobacz więcej