Czym jest optymalizacja strony?

INBOUND MARKETING, OPTYMALIZACJA STRON

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Praca nad stroną internetową i przygotowaniem jej zgodnie ze sztuką wraz z pełną porywających i unikalnych tekstów w dzisiejszych czasach już nie wystarczy, aby zajmować pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, aby ona przyniosła przez wielu administratorów wyczekiwane przychody. Pamiętajmy, że użytkownicy muszą dokonywać codziennie miliona a nawet miliarda decyzji jaką stronę wybrać, która będzie odpowiednia, a do tego potrzebujesz przemyślanej strategii optymalizacji całego Twojego serwisu on- i off-site.

W celu poprawnej optymalizacji strony i osiągnięcia najwyższych wyników naturalnego wyszukiwania Google, powinieneś bezwzględnie wykonać profesjonalny i szczegółowy audyt SEO strony internetowej. Raport z audytu to doskonałe źródło informacji w temacie: co należy zmienić na stronie internetowej i jak osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarce i wyższe pozycje w Google.

optymalizacja stron internetowych i seo z OzonMedia

Co to jest optymalizacja

Audyt SEO, który wykonuje się przed rozpoczęciem optymalizacji strony internetowej odnosi się do wszystkich znanych metod, które ujmowane są po to, aby user mógł odszukać daną witrynę w naturalnych wynikach wyszukiwania. Praca jaką zostanie wykonana ma przynieść oczekiwany rezultat w postaci najwyżjszej pozycji [z ang. page rang] Twojej strony. Im lepsza optymalizacja strony tym lepsze zrozumienie treści witryny i struktury witryny przez roboty Google, co przekłada się tym samym na jak najwyższe wyświetlanie strony w momencie, gdy użytkownik wpiszę określone frazę. Jeśli czegoś nie dopilnujesz lub pominiesz w pracach optymalizacyjnych możesz być pewnien, że nie otrzymasz nagrody od googla w postaci wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania – cierpliwość i skrupulatność będzie doceniona.

Elementy podlegające optymalizacji

Poniżej postaram się przedstawić niezbędne elementy, które uczynią Twoją stronę bardziej widoczną oraz czytelniejszą dla robotów google. Optymalizacji poddawane są elementy takie jak kod strony [budowa strony] oraz  kontent publikowany na stronie, ale i szerego innych elementów [każda nawet najdrobniejsza cegówka ma znaczenie].

Optymalizacja kodu

W pierwszej kolejności powinniśmy zająć się analizą i audytem samego czystego kodu strony. Przede wszystkim powinniśmy skupić się na kilku ważych aspektach, które przedstawią Nam aktualny obraz Naszej strony poprzez:

1. Czas i szybkość wyświetlenia strony: powinniśmy zwrócić uwagę na objętość i czystość kodu, połączenie z serwerem oraz jego stabilność i w dzisiejszych czasach wielkość [wagę] grafiki.

2. Prezentacja w wynikach wyszukiwania google – tutaj w tym aspekcie przede wszystkim ważnym elelementem jest używanie poprawnie nagłówków strony [czym jest h1 a czym h3]. Należycie i z pełną starannością należy przemyśleć jak uzupełnić metadane czyli dane na temat strony, które są zawarte w jej kodzie i widoczne dla robotów wyszukiwarek oraz użytkownika w wynikach wyszukiwnia.

3. Ostatnim elelemtem, o który powinniśmy zadbać w optymalizacji kodu to zgodność ze standardami W3C, które określają jak tworzyć stronę. To one określają w jaki sposób jest wyświetlana i dostępna dla wszystkich użytkowników Nasza strona, niezależnie od wykorzystywanego przez nich oprogramowania na komputerach czy przeglądarek.

Jeżeli przyłożysz się do przygotowania optymalizacji kodu źródłowego i zadbasz o wszystkie niezbędne rzeczy możesz liczyć na to, że roboty googla będą miały łatwą drogę do czytania oraz poruszania się po Twojej stronie.

Adresacja jest również bardzo waznym czynnikiem i tam zwłaszcza powinniście dbać o unikalność adresów [opisany w kolejnym akapicie – Optymalizacja struktury linków]. Mamy także możliwość zarządzania gdzie możemy wpuścić roboty googla a gdzie nie powinny one mieć dostęp wraz z godzinami w jakich powinny przeglądać Naszą stronę – ograniczenia można dokonać za pomocą pliku robots.txt lub searche console.

Optymalizacja struktury linków

Ważnym aspektem, o który powinniśmy zadbać to optymalizacja linków wewnętrznych, tak aby roboty google jak również użytkownicy Naszego serwisu mogli poruszać się swobodnie i z łatwością. URL powinny mieć formę tekstową i prowadzić do stron, które są kompletne i dobrze przygotowana a nie puste i z błędami. Pamiętajmy o istotnym elemencie, aby w tekście nie zawierać anchorów niepowiązanych z tematem tj. „zobacz więcej…” czy „kliknij tutaj”.

Audyt SEO – oferta warta przemyślenia

Najważniejszym czynnikiem rankującym Twoją stronę w wynikach wyszukiwania Google jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej, którą uzyskasz tylko dzięki skutecznemu audytowi SEO. Dokonaj skutecznej optymalizacji strony internetowej lub sklepu internetowego. Uzyskaj 100% pewność, że Twoja witryna jest bezpieczna i ciesz się wysokimi pozycjami w Google dzięki Naszemu kiludziesięcio letniemu doświadczeniu w branży.

Oferujemy pełen zakres usług w zakresie optymalizacji stron internetowych, a swoje działania prowadzimy w oparciu o wyniki audytu SEO. Jeśli chcesz, aby Twoja strona była przyjazna dla użytkowników i dla robotów wyszukiwarek skontaktuj się z nami.

Zapraszam do przeczytania wpisu: Jak skutecznie optymalizować strony internetowe?

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Prowadzenie fanpage – jak skutecznie to robić na Facebooku?

Prowadzenie fanpage – jak skutecznie to robić na Facebooku?

Zastanawiasz się jak założyć konto firmowe na Facebooku? A może zastanawiasz się czy warto to zrobić i jakie korzyści może przynieść to Twojej firmie i jak skutecznie prowadzić Fanpage na Facebooku? Nie marnuj więcej czasu! Obecność Twojej firmy i posiadanie firmowego konta fanpage na Facebooku to konieczność. Facebook to sieć społecznościowa, która  stała się jednym z podstawowych kanałów marketingowych Twojej marki…

Czym jest digital marketing?

Czym jest digital marketing?

Marketing cyfrowy obejmuje wszystkie działania marketingowe promujące Twój produkt lub markę za pomocą urządzeń elektronicznych lub Internetu. Wykorzystuje taktyki marketingu online, takie jak marketing w wyszukiwarkach, marketing e-mailowy, marketing w mediach społecznościowych i marketing mobilny, aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.