5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

INBOUND MARKETING, MARKETING INTERNETOWY, OPTYMALIZACJA STRON, USER EXPERIENCE, WEB DESIGN

Nieprzyjazny jest definiowany jako posiadanie niegościnnej lub nieatrakcyjnej atmosfery lub wyglądu. Z pewnością nie jest to słowo, które firma chciałaby kojarzyć ze swoją stroną internetową, która często daje pierwsze wrażenie potencjalnemu klientowi. Jako najlepsza firma zajmująca się projektowaniem stron internetowych , spędziliśmy dziesięciolecia w branży, tworząc wielokrotnie nagradzane, zachęcające strony internetowe. Chcieliśmy dziś podzielić się tą wiedzą, omawiając 5 powodów, dla których Twoja witryna jest nieprzyjazna.

Jeśli ludzie nie czują się mile widziani, gdy wylądują na progu, bardzo trudno będzie Ci ich przekonać, aby wkroczyli do środka.

5 powodów, dla których Twoja witryna jest nieprzyjazna

Czasami warto porównać swoją witrynę internetową z rzeczywistym sklepem stacjonarnym, biorąc pod uwagę to, co ludzie widzą, oraz uczucia lub wrażenia, które następnie wyrywają z wyglądu witryny. Świetny sklep jest czasami nazywany „ukrytym klejnotem”, ponieważ jest schowany za ponurą fasadą lub schowany w rogu starszego centrum handlowego.

strona internetowa dla developera z Warszawy - OzonMedia

W świecie cyfrowym nie powinno to być celem. Chcesz, aby ludzie wylądowali na Twojej stronie i od razu poczuli się komfortowo. Aby to zrobić, musisz unikać następujących problemów:

Strona internetowa nie jest intuicyjna

Dobrze zaprojektowana witryna powinna mieć jasny cel i być łatwa do zrozumienia na pierwszy rzut oka. Można to osiągnąć na wiele sposobów, od układu, przez prawidłowe użycie odstępów i nagłówków, po powszechną i intuicyjną nawigację. Witryny korzystające z nieskończonego przewijania, mylących wezwań do działania, słabych przejść lub nietypowych opcji nawigacji mogą łatwo zmylić i zirytować gości. W przeciwieństwie do sklepu, w którym ludzie muszą iść z powrotem do wejścia, na stronie internetowej, gdy ludzie są zdezorientowani, po prostu ją zamykają.

Strona internetowa wygląda na zaniedbaną

Czy wszedłbyś do sklepu, który wygląda na zaniedbany lub opuszczony w prawdziwym świecie? Najprawdopodobniej nie. Strony internetowe mogą również wyglądać w ten sposób z kilku powodów. Jednym z powodów są starsze lub przestarzałe style projektowania. Treść, która nie była aktualizowana od miesięcy lub dłużej, to inna. Na przykład, jeśli na stronie głównej znajduje się nagłówek z informacją „Co nowego w 2018 roku?” ludzie mogą odnieść wrażenie, że Twoja witryna jest zaniedbana. Kiedy użytkownik trafia na stronę, powinno być oczywiste, że ktoś obserwuje sklep. Takie rzeczy, jak świeże treści, nowe listy produktów, aktualny chatbot AI, który zapewnia powitanie, lub podobne aspekty zapewniają, że klienci wiedzą, że ktoś jest w domu.

Brak odpowiednich zabezpieczeń witryny

Bezpieczeństwo w Internecie zawsze powinno być najwyższym priorytetem. Po prostu pojawiło się zbyt wiele horrorów o naruszeniach danych i utracie danych klientów. Jeśli klient nie czuje się bezpiecznie w Twojej witrynie, nie dokończy nawet najbardziej podstawowej transakcji ani nie udostępni informacji. Na początek witryna powinna zawsze używać protokołu HTTPS z zainstalowanymi certyfikatami SSL. Plakietki bezpieczeństwa powinny być dumnie prezentowane, aby klienci wiedzieli, w jaki sposób zapewniasz bezpieczeństwo ich danych. Wreszcie, należy przeprowadzać regularne audyty witryn, aby rozwiązać problemy z danymi kontaktowymi lub formularzowymi, błędami 404 i spamem w dowolnych publicznych sekcjach komentarzy lub forach.

Jest to odrażająca wizualnie

Może się tak zdarzyć z wielu powodów. Wykorzystanie określonych obrazów, grafik, schematów kolorów, rozmiaru czcionki i komunikatów to przykłady obszarów, które witryna może zniechęcać odwiedzających. Kiedy spojrzysz na witryny, które regularnie plasują się w rankingu najgorszych witryn roku , możesz zobaczyć jasny przykład tego, co rozumiemy przez wizualne zniekształcanie. Witryna powinna być stylem dla Twojej marki, interesująca i wciągająca – nie odwrotnie.

Strona internetwa wygląda na tanią

Masz wielu klientów na świecie. Masz swojego klienta z wyższej płki i niższej, klientów docelowych i tak dalej. W Internecie musisz unikać złego wyglądu, zwłaszcza jeśli spodziewasz się przyciągnąć klientów o umiarkowanej wartości. Kiedy firma skąpi na projektowaniu i ma tanią witrynę, naturalnie nasuwa pytanie: „Czy tak wszystko będzie?” Firma, która nie inwestuje dużo pieniędzy w zaprojektowanie lub rozwój centralnego narzędzia obecności online, stawia oczekiwanie, że będzie dokonywać tanich wyborów również w innych obszarach działalności, takich jak jakość towarów. Wiarygodność jest już podejrzana w Internecie, a tanie projektowanie stron internetowych nie pomaga w zwiększeniu wiarygodności Twojej marki w Internecie.

Najważniejsze jest to, że Twoja witryna powinna być przyjazna dla odwiedzających. Chociaż niektóre dane demograficzne klientów mogą różnić się pod względem preferencji dotyczących stylu, w przeważającej części nasze 5 powodów, dla których Twoja witryna nie jest mile widziana, zawiera przydatne informacje dla wszystkich typów firm. Masz tylko jedną szansę na zrobienie pierwszego wrażenia, więc upewnij się, że Twoja witryna jest jak najbardziej przyjazna!

 

Skontaktuj się z Agencją Marketingową OzonMedia z Wrocławia w sprawie projektowania strony internetowej. Zespół OzonMedia składa się z doświadczonych projektantów stron internetowych i  strategów SEO, którzy mogą pomóc w stworzeniu nowoczesnej i profesjoanlanej witryny internetowej dla Twojej firmy. Nasza agencja marketingowa pomaga wielu firmom i jest gotowa zrobić to samo dla Ciebie.

Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultację i dowiedzieć się, w jaki sposób nasze usługi SEO i tworzenie stron internetowych mogą pomóc Ci się rozwijać!

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) jest ważną decyzją, która może mieć ogromne konsekwencje dla Twojej strony internetowej. Istnieje wiele dostępnych, każdy z własnymi zaletami i wadami, i fanatycznych fanów ciągnąc za ich wybranej platformy. Mając na to na to,...

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

Przyznajmy to, że cyfryzacja miała największy wpływ na świat marketingu. Zmieniło to krajobraz marketingowy i uczynił go bardziej konkurencyjnym. Aby przewyższać, konkurować i osiągać sukcesy, firmy szukają możliwości i perspektyw zwiększenia swoich przychodów. Te...

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.