Jak pisać treści przyjazne dla SEO?

GOOGLE, MARKETING INTERNETOWY, OPTYMALIZACJA STRON, SEO, WEB DESIGN

Bez względu na to, w jakiej branży działasz i jakiego rodzaju treści oferujesz, optymalizacja treści witryny pod kątem SEO jest ważna. Optymalizacja zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i użytkowników jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swoich treści. Jednak tworzenie treści przyjaznych dla SEO często wymaga czasu i wysiłku. Ale w końcu możesz oczekiwać, że się opłacą – jeśli zrobisz to dobrze. Wiele osób uważa, że ​​treści zoptymalizowane pod kątem SEO nie mogą być przyjazne dla użytkownika. W rzeczywistości jest to totalne nieporozumienie, ponieważ dobrze zoptymalizowana treść wysokiej jakości zasadniczo zwiększa Twoje szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Aby pomóc Ci poprawić ranking treści w wyszukiwarkach, zapoznaj się z tym zestawem zasad i porad dotyczących SEO, które zebraliśmy w tym artykule.

Pozycjonowanie nie jest nauką ścisłą i na ranking twoich treści wpływa wiele czynników. Algorytm Google jest dość złożony i czasami trudno jest zrozumieć, na jakich czynnikach polegają roboty, aby uszeregować jedną witrynę wyżej od drugiej. Zapewniamy jednak, że nasi eksperci służą pomocą. W tym artykule nasi eksperci SEO udzielą najlepszych wskazówek dotyczących pisania przyjaznych dla SEO artykułów na blogu.

 

DOSTARCZAJ ANGAŻUJĄCE TREŚCI

Chociaż może wydawać się oczywiste, że musisz dostarczyć angażujące treści, czasami małe przypomnienie nie zaszkodzi. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że musisz sprostać oczekiwaniom odbiorców, w tym dostarczać im wysokiej jakości artykuły. Angażujące treści idą w parze z treściami przyciągającymi uwagę, które sprawią, że odwiedzający będą chcieli klikać. Dlatego wybór odpowiednich tematów artykułów jest kluczowy.

 

kampanie reklamowe seo wroclaw

 

Jeśli brakuje Ci inspiracji, rozważ odwołanie się bezpośrednio do swoich obserwujących lub klientów. Jeśli zauważysz, że jakiś problem pojawia się często na spotkaniach z klientami lub w komentarzach pod Twoimi postami, możesz o tym napisać. Pomoże Ci to zająć się tematami, które interesują Twoich czytelników. Ponadto możesz korzystać z sieci społecznościowych, aby zapytać odbiorców o tematy, które chcą zobaczyć, na przykład za pomocą ankiety.

Zastanów się również nad analizą skuteczności poprzednich artykułów. Dzięki temu dowiesz się, które tematy najbardziej lubią Twoi użytkownicy, co da Ci wgląd w to, co możesz zrobić dalej.

ARTYKUŁY PRZYJAZNE DLA SEO WYMAGAJĄ WIELU OPTYMALIZACJI

Gdy już wybierzesz temat swojego artykułu, wiele czynników będzie miało znaczenie dla SEO, kiedy zaczniesz pisać.

PIERWSZYM KROKIEM JEST ODPOWIEDNIA STRUKTURA ARTYKUŁÓW

Po pierwsze, struktura tekstu będzie miała kluczowe znaczenie dla Twojego artykułu przyjaznego dla SEO, a to będzie wymagało kilku punktów. Celem jest, aby czytanie było jak najbardziej przyjemne, nie tylko dla odwiedzających, ale także dla Google. W związku z tym bezwzględnie musisz uporządkować swój tekst w akapity, wstawiając nagłówki i podtytuły w całym tekście. Ta sama podstawowa zasada dotyczy twoich esejów w szkole średniej, które zostały podzielone na kilka części i podrozdziałów.

To nie tylko sprawia, że ​​Twoje treści są bardziej przystępne dla odwiedzających, ale także pozwala algorytmowi Google lepiej zrozumieć strukturę Twojej strony. Jest to bardzo ważne w przypadku treści przyjaznych dla SEO. Google może wykryć, w jaki sposób jest zorganizowany tekst, i im bardziej jest on przejrzysty, tym większe jest prawdopodobieństwo, że artykuł zostanie umieszczony w widocznym miejscu.

Pamiętaj również, aby pisać bogate i różnorodne słownictwo. Google jest obecnie w stanie wykryć głębię językową artykułu i dlatego zwraca uwagę, czy w kółko używasz tych samych terminów. Powtarzanie dokładnie tych samych słów kluczowych i wyrażeń nie jest dobrym pomysłem, zarówno dla SEO, jak i dla czytelników. Nie wahaj się więc zdywersyfikować swojego słownictwa i używać synonimów.

 

UŻYJ ZNACZNIKÓW NAGŁÓWKA, ABY WYJAŚNIĆ SWÓJ PUNKT WIDZENIA

Tagi nagłówków to świetne narzędzia ułatwiające porządkowanie artykułów i zawsze należy ich używać podczas pisania. Mówiąc najprościej, znaczniki nagłówków odpowiadają tytułom sekcji i akapitów. Istnieje sześć tagów nagłówka, z których najważniejszym jest tag H1. Ten tag jest najczęściej analizowany przez wyszukiwarki, więc powinieneś zwrócić na niego szczególną uwagę i dołączyć ważne słowo kluczowe, na które chcesz uzyskać ranking. 

Tagi nagłówków pomagają użytkownikom w czytaniu i ułatwiają znalezienie odpowiedzi na ich pytanie. Jeśli czytelnik zna już część podanej przez Ciebie odpowiedzi, tagi nagłówków pozwolą mu przejść bezpośrednio do sekcji artykułu, która go najbardziej interesuje, bez pokusy opuszczenia strony. Ta metoda jest również doceniana przez wyszukiwarki, które szybko analizują sposób, w jaki prezentujesz informacje i wyróżniają Twoje treści.

 

ZWRÓĆ UWAGĘ NA SWÓJ TAG TYTUŁOWY I META OPIS

Następnie pamiętaj, aby napisać swój tag tytułowy i, co najważniejsze, swój metaopis. Te dwa elementy są pierwszymi rzeczami, które użytkownicy zobaczą w wyszukiwarkach, więc musisz sprawić, by chcieli natychmiast kliknąć.

Przyjazny dla SEO opis meta tagu tytułu

Tag tytułu musi zawsze zawierać główne słowo kluczowe Twojego artykułu i nie powinien być kopiowaniem i wklejaniem tagu H1. Chociaż oba powinny być stosunkowo blisko siebie, aby ułatwić Google indeksowanie Twojej strony, nie powinieneś powtarzać dokładnie tego samego. Ponadto zalecamy, aby ten tag nie przekraczał 70 znaków, jeśli chcesz być przyjazny dla SEO.

Opis meta nie pasuje bezpośrednio do rankingu czynników SEO Google, ale to jest bardzo ważne dla czytelników. Dzieje się tak, ponieważ współczynnik klikalności jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki przy ustalaniu pozycji Twojego artykułu, co oznacza, że ​​musisz przyciągać uwagę wyników wyszukiwania. Dobry opis w meta z pewnością przyciągnie nowych gości i znacznie przyczyni się do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie.

 

OPTYMALIZACJA OBRAZU JEST RÓWNIEŻ BARDZO WAŻNA W PRZYPADKU TREŚCI PRZYJAZNYCH DLA SEO

Jeśli chcesz dołączyć obrazy do swoich treści (i zdecydowanie zalecamy to zrobić), musisz je zoptymalizować. Po pierwsze, pamiętaj o rozmiarze swoich zdjęć: im są cięższe, tym bardziej wpłyną na szybkość ładowania Twojej witryny, co jest bardzo ważne dla Twojego SEO. Google ma tendencję do faworyzowania szybkich witryn internetowych, a zbyt długi czas ładowania może drastycznie zwiększyć współczynnik odrzuceń.

Możesz dowolnie kompresować obrazy, uważając, aby nie pogorszyć ich jakości. Ponadto w czasach, gdy wyszukiwarka mobilna staje się coraz bardziej popularna, konieczne jest stosowanie formatu dostosowanego do wszystkich platform. Nie chcesz, aby czytelnicy byli rozpraszani obrazem, który nie wyświetla się poprawnie.

 

wykres widoczności w google search consol

 

Kolejną kwestią do rozważenia podczas pisania będą znaczniki Alt obrazu. Znacznik Alt odpowiada alternatywnemu tekstowi, który opisuje wizualizację, gdy nie pojawia się ona na ekranie. Innymi słowy, oznacza to zmianę nazw zdjęć, najlepiej przy użyciu odpowiednich słów kluczowych. Ta metoda nie tylko pozwoli Twoim czytelnikom przeglądać Twoje treści, ale także robotom wyszukiwarek, aby zrozumieć Twoje obrazy i je zindeksować. Dodanie słowa kluczowego do obrazu pomoże Google stworzyć powiązanie między obrazem a artykułem, co pomoże w optymalizacji SEO.

Włączanie i optymalizacja obrazów w treści to świetny sposób na skuteczne przekazanie punktów i poprawę wrażeń czytelnika. Optymalizacja obrazu jest podobna do tradycyjnego SEO. Grafika Google nie może odczytać tekstu z obrazów , ale może zinterpretować treść obrazów w celu określenia ich trafności w wynikach wyszukiwania. Musisz podać odpowiedni tekst alternatywny i opisowe tytuły, podpisy i nazwy plików. Tekst ALT nie jest widoczny dla odwiedzających witrynę, ale wyszukiwarki wykorzystują te informacje, aby lepiej zrozumieć tematykę obrazu. Jeśli obrazy nie ładują się na danym urządzeniu, ludzie zobaczą zamiast tego teksty ALT. Spróbuj stworzyć użyteczne i pouczające treści, które zawierają Twoje podstawowe słowa kluczowe odpowiednio i naturalnie w tekście ALT. 

 

WYBIERZ ODPOWIEDNIE SŁOWA KLUCZOWE DLA SWOICH ARTYKUŁÓW

Jednym z głównych czynników rankingowych dla Twoich treści będzie wybór słów kluczowych . Powinieneś precyzyjnie zdefiniować zestaw terminów, dla których chcesz uzyskać rangę, i upewnić się, że są trafne. Można to zrobić, określając główne słowo kluczowe, a także inne terminy związane z tematyką artykułu. Są to tak zwane słowa kluczowe z długiego ogona, czyli bardziej szczegółowy zestaw słów, które obracają się wokół głównego słowa kluczowego. Dostępnych jest kilka narzędzi do badania słów kluczowych, w tym Google Ads, więc zastanów się nad ich wykorzystaniem.

Nie wahaj się być precyzyjnym przy wyborze haseł, ponieważ ogólne słowa kluczowe są na ogół znacznie bardziej konkurencyjne, co oznacza, że ​​prawdopodobnie trudniej będzie Ci je pozycjonować. Jeśli poszerzysz wyszukiwania, dla których chcesz być indeksowany, będziesz bardziej prawdopodobne, że dotrzesz do szerszej publiczności. Użytkownicy są zwykle dość precyzyjni w wyszukiwarkach, aby zaoszczędzić czas i szybciej uzyskać dostęp do informacji. Wybór zestawu odpowiednich terminów zapewni, że spełnisz oczekiwania swojej grupy docelowej.

 

POPRACUJ NAD LINKOWANIEM WEWNĘTRZNYM

Wreszcie, jeśli chcesz poprawić wydajność SEO, linki wewnętrzne będą Twoim przyjacielem. Mówiąc najprościej, linki wewnętrzne umożliwiają łączenie stron ze sobą i organizowanie artykułów za pomocą odpowiednich łączy. Korzyści z tego są dwojakie: czytelnicy są przekierowywani do innych powiązanych artykułów, a Twoja witryna jest jeszcze bardziej zoptymalizowana. Nawigacja będzie bardziej płynna, współczynnik odrzuceń będzie się zmniejszał, a użytkownicy będą spędzać więcej czasu w witrynie.

Linki wewnętrzne treści przyjaznych dla SEO

Wszystkie te elementy będą pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarek, które wezmą to pod uwagę przy ustalaniu rankingu Twoich artykułów. To pokazuje Google, że Twoja witryna jest godna zaufania i wysokiej jakości, co oznacza, że ​​zasługujesz na wyższą pozycję w rankingu. Ponadto linki wewnętrzne to dobry sposób na przekierowanie odwiedzających do mniej popularnych stron w Twojej witrynie poprzez dodanie linków do tych stron w treści. 

Za każdym razem, gdy piszesz nowy post na blogu, dołącz kilka słów, statystyk lub punktów, które mogłyby skorzystać na dalszych wyjaśnieniach. Oznacza to, że nie rezygnuj z dodawania linków wewnętrznych i zewnętrznych do swojego artykułu. Pomagają czytelnikom głębiej zgłębić temat, jednocześnie skupiając się na głównym punkcie. Linki wewnętrzne to skuteczny sposób, aby: pomóc wyszukiwarkom zrozumieć znaczenie treści, sprawić, by czytelnicy spędzali więcej czasu w Twojej witrynie i zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Łączenie się z przydatnymi zasobami zewnętrznymi, takimi jak Wikipedia, buduje zaufanie i poprawia komfort użytkowania. Warto również dodać opisowy tekst kotwicy do łączy, ponieważ ludzie mogą lepiej zrozumieć, o czym jest łącze. Spróbuj użyć rozsądnej liczby linków. Nikt nie wie, ile linków powinieneś dołączyć. Upewnij się tylko, że Twoje linki są trafne, naturalne i przydatne dla czytelników.

Długość treści ma znaczenie dla SEO

W przypadku typowego posta na blogu minimalna liczba słów powinna wynosić od 300 do 500 słów.
Dzieje się tak, ponieważ Google lubi dłuższe treści, ponieważ ma tendencję do zdobywania większej liczby polubień i wzmianek w mediach społecznościowych. Dlatego dłuższe posty mają duże szanse na lepszą pozycję w wyszukiwaniu.
Optymalna długość treści to około 2000 słów . Ale Twoim głównym celem nie powinno być pisanie 2000 słów za każdym razem.
Przede wszystkim musisz zapewnić czytelnikom najbardziej przydatne i pouczające treści, które określą ich zamiary wyszukiwania.
Jakość jest ważniejsza niż ilość. Sprawdź więc swoje najwyżej ocenione treści, aby zobaczyć, które artykuły mają najwięcej wyświetleń i przeanalizuj wpływ długości treści.

Zoptymalizauj treści pod kątem mobile / telefonów komórkowych

Obecnie globalne wykorzystanie Internetu na urządzeniach mobilnych / tabletach wynosi 56%. Optymalizacja bloga pod kątem urządzeń przenośnych jest koniecznością dla wyszukiwarek, ponieważ Google zajmuje obecnie wyższą pozycję w rankingu witryn przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Dlatego konieczne jest zaprojektowanie responsywnej witryny internetowej, ponieważ Google nakłada kary na witryny nieprzystosowane do urządzeń mobilnych.

Będziesz także chciał dostosować projekt strony internetowej do urządzeń mobilnych, tabletów i komputerów stacjonarnych.
Prosta nawigacja i układ ułatwiają użytkownikom szybkie znajdowanie wszystkich niezbędnych informacji. Oznacza to, że będziesz chciał przeanalizować szybkość ładowania swojej witryny. Zastosowanie Przyspieszone stronach komórkowych do treści build, który ładuje błyskawicznie i poprawić ogólne doświadczenie użytkownika. Aby sprawdzić, czy Twoja witryna ma problemy, takie jak szybkość witryny, optymalizacja mobilna, walidacja HTML itp., Polecam SE Ranking Website Audit. Narzędzie ocenia wszystkie kluczowe parametry i zapewnia przydatne wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów,  jeśli to konieczne.

Jeśli chcesz pisać czytelne i przyjazne dla SEO posty, nie możesz obejść się bez narzędzi do analizy SEO takich jak te najpopularniejsze:

1. Senuto
2. SEMSTORM
3. SurferSEO
4. Ahrefs
5. Google Analytics
6. Google Search Console
7. PageSpeed Insights
8. Screaming Frog SEO Spider

Potężne narzędzia SEO mogą pomóc Ci znaleźć najskuteczniejsze słowa kluczowe dla Twoich treści, stworzyć i przesłać mapę witryny, sprawdzić optymalizację mobilną, przeanalizować profil linków, wykryć i zrzec się złych linków itp. Sprawdź swoje pismo przed wysłaniem go do sieci. Upewnij się, że nie zawiera błędów gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych. Aby znaleźć najpopularniejsze treści w swojej witrynie, możesz użyć narzędzi SEO, które oferują szczegółowe szacunki, takie jak współczynniki odrzuceń, głębokość strony, odwiedziny, konwersje i działania potencjalnych klientów. Korzystając z tych danych, możesz odpowiednio zoptymalizować swoje linki i treść.

Krótko mówiąc, istnieje wiele sposobów na optymalizację artykułów i uczynienie ich przyjaznymi dla SEO, ale nie martw się, jeśli nie możesz od razu wszystkiego na miejscu. SEO ma wiele zasad i często trudno jest przestrzegać ich wszystkich co do joty. Pamiętaj jednak o tych wskazówkach podczas pisania artykułów i pamiętaj, że niewielkie zmiany mogą mieć duży wpływ na Twój ranking.

 

Skontaktuj się z Agencją Marketingową OzonMedia z Wrocławia jeżeli interesuje Cię skuteczne prowadzenie fanpage. Zespół OzonMedia składa się z doświadczonych specialistów w zakresie Social Media, którzy mogą pomóc w stworzeniu konta firmowego na Facebooku i jego promocji. Nasza agencja marketingowa pomaga wielu firmom i jest gotowa zrobić to samo dla Ciebie. 

Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultację i dowiedzieć się, w jaki sposób nasze usługi SEO i usługi projektowania stron internetowych mogą pomóc Ci się rozwijać!

 

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) jest ważną decyzją, która może mieć ogromne konsekwencje dla Twojej strony internetowej. Istnieje wiele dostępnych, każdy z własnymi zaletami i wadami, i fanatycznych fanów ciągnąc za ich wybranej platformy. Mając na to na to,...

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

Przyznajmy to, że cyfryzacja miała największy wpływ na świat marketingu. Zmieniło to krajobraz marketingowy i uczynił go bardziej konkurencyjnym. Aby przewyższać, konkurować i osiągać sukcesy, firmy szukają możliwości i perspektyw zwiększenia swoich przychodów. Te...

5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

Badania pokazują, że odwiedzający spędzają średnio siedem sekund lub mniej na 90% odwiedzanych stron. Oznacza to, że masz tylko kilka cennych chwil, aby przekazać, kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego jesteś najlepszym wyborem. Upewnij się, że rozumiesz następujące jedenaście zasadniczych elementów każdej udanej witryny…

Czym jest digital marketing?

Czym jest digital marketing?

Marketing cyfrowy obejmuje wszystkie działania marketingowe promujące Twój produkt lub markę za pomocą urządzeń elektronicznych lub Internetu. Wykorzystuje taktyki marketingu online, takie jak marketing w wyszukiwarkach, marketing e-mailowy, marketing w mediach społecznościowych i marketing mobilny, aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.