Google aktualizuje algorytm dla wyszukiwarek mobilnych!

GOOGLE, OPTYMALIZACJA STRON, OUTBOUND MARKETING, POZYCJONOWANIE, SEO

Doczekaliśmy się aktualizacji algorytmu Google dla mobilnych wyników wyszukiwania. Choć aktualizacja mobilnych wyników wyszukiwania, powszechnie określana jako “mobilegeddon”, była zapowiedziana już rok wcześniej to zapewne wprowadzi sporo zmian w mobilnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Aktualizacja została dziś potwierdzona przez John Mueller.

Pierwsze aktualizacje algorytmu mające na celu poprawę wyników wyszukiwania dla stron przyjaznych urządzeniom mobilnym miały miejsce 21 kwietnia 2015r. Nie przyniosły one dużych różnic, ale miały na celu wskazanie drogi, którą Google chce kroczyć mając na myśli epokę mobile. Z uwagi na rok roczny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych i rosnącej ich popularności, oraz udziału w przeglądaniu stron internetowych, Google postanowiło poprawić wyniki wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce świata i nagradzać wyższymi pozycjami strony, które zostały dostosowane do urządzeń mobilnych. Aktualizacja algorytmu i zmiany w wynikach wyszukiwania wprowadzone 21 kwietnia 2015 roku, a nazwane przez ogół “mobilegeddon” była wskazówką i ostrzeżeniem dla stron nie spełniających przesłanek Google względem mobilności stron WWW.

Dziś otrzymaliśmy potwierdzenie, że “mobilegeddon” wkroczył na parkiet i zaczyna w pełni korzystać ze swoich możliwości realizując zadania jakie zostały mu nadane przez inżynierów z Mountain View.

aktualizacja algorytmu google

Jakie zmiany przyniesie aktualizacja algorytmu wyszukiwania dla urządzeń mobilnych?

Z całą pewnością warto zaznaczyć, że zmiany dotyczą wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i stron, które nie zostały dostosowane do wyświetlania na wspomnianych urządzeniach. W przypadku stron, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, ich wyniki wyszukiwania i pozycje w wyszukiwarce Google ulegną zmianie i to z całą pewnością nie na lepsze. Strony takie mogą liczyć na obniżenie rankingu w wynikach wyszukiwania Google.

Z całą pewnością aktualizacja algorytmu dla wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych dotknie w większym stopniu strony słabsze i nieposiadające wartościowych treści. Strony o niskim trust rank (współczynnik zaufania) posiadają większe ryzyko utraty pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania Google.

Strony posiadające wartościowy content i mające silne sygnały rankingowe, mogą pomimo braku dostosowania ich do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, utrzymać swoje wysokie pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Efekt końcowy wprowadzonej aktualizacji w mobilnych wynikach wyszukiwania będzie podlegał ocenie i dalszym obserwacjom, które pokażą jak dużą wagę niesie za sobą aktualizacja i jak wiele zmieni w wynikach serpach.

 

Jak sprawdzić czy strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?

Oczywiście najprostszym sposobem jest przeanalizowanie strony na różnych urządzeniach mobilnych: telefonach i tabletach. W sieci znajdziemy również całą gamę stron, które online pozwalają na sprawdzenie jak wyświetla się nasza strona w różnych rozdzielczościach:

  • http://testrwd.pl/
  • http://rwdtest.pl/
  • http://responsivetest.net/ (według nas jest to najciekawsze rozwiązanie – polecamy!)

Dodatkowo należy sprawdzić naszą stronę internetową korzystając z narzędzia Google do testowania zgodności strony z urządzeniami mobilnymi.

 

Dlaczego warto dostosować stronę internetową do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych?

Jedno możemy powiedzieć sobie już dziś: bez względu na aktualizację i mobilegeddon warto zadbać o stronę przyjazną urządzeniom mobilnym. Posiadając stronę niedostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych nie mamy co liczyć na konwersję i wzrost zainteresowania użytkowników odwiedzających naszą witrynę internetową.

Jeżeli zatem Twoja strona nie jest jeszcze dostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych to sprawdź naszą ofertę projektowania stron RWD i skontaktuj się z nami. Polecamy również zapoznać się z przewodnikiem dla webmasterów stron mobilnych w którym można znaleźć najważniejsze zagadnienia odnoszące się do stron mobilnych, dzięki którym Wasze strony internetowe staną się przyjazna dla wyszukiwarki Google w wersji mobilnej, a Wasze pozycje nie ucierpią z powodu aktualizacji mobilnych wyników wyszukiwania Google.

Jeżeli spodobał Ci się nasz artykuł to kliknij poniżej i wracaj do nas częściej!

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Czym jest marketing lokalny?

Czym jest marketing lokalny?

Lokalne pozycjonowanie to strategiczny sposób na promocję firmy w Internecie. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek pomaga firmom promować produkty i usługi wśród klientów lokalnych podczas ich wyszukiwania. Każdego dnia miliony potencjalnych klientów przeprowadzają wyszukiwania w celu znalezienia pobliskich firm, których usług potrzebują…

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Niezależnie od tego, czy jesteś agencją, sprzedawcą wewnętrznym czy przedsiębiorcą we własnej firmie, wiesz, jak ważna jest Twoja witryna dla sukcesu Twojej firmy. Niestety niektóre firmy inwestują w swoje witryny dziesiątki godzin i tysiące złotych, nie zastanawiając się, w jaki sposób przyciągną odwiedzających i wygenerują potencjalnych klientów…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.