Google aktualizuje algorytm dla wyszukiwarek mobilnych!

Doczekaliśmy się aktualizacji algorytmu Google dla mobilnych wyników wyszukiwania. Choć aktualizacja mobilnych wyników wyszukiwania, powszechnie określana jako “mobilegeddon”, była zapowiedziana już rok wcześniej to zapewne wprowadzi sporo zmian w mobilnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Aktualizacja została dziś potwierdzona przez John Mueller:

 

 

Pierwsze aktualizacje algorytmu mające na celu poprawę wyników wyszukiwania dla stron przyjaznych urządzeniom mobilnym miały miejsce 21 kwietnia 2015r. Nie przyniosły one dużych różnic, ale miały na celu wskazanie drogi, którą Google chce kroczyć mając na myśli epokę mobile. Z uwagi na rok roczny wzrost znaczenia urządzeń mobilnych i rosnącej ich popularności, oraz udziału w przeglądaniu stron internetowych, Google postanowiło poprawić wyniki wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce świata i nagradzać wyższymi pozycjami strony, które zostały dostosowane do urządzeń mobilnych. Aktualizacja algorytmu i zmiany w wynikach wyszukiwania wprowadzone 21 kwietnia 2015 roku, a nazwane przez ogół “mobilegeddon” była wskazówką i ostrzeżeniem dla stron nie spełniających przesłanek Google względem mobilności stron WWW.

Dziś otrzymaliśmy potwierdzenie, że “mobilegeddon” wkroczył na parkiet i zaczyna w pełni korzystać ze swoich możliwości realizując zadania jakie zostały mu nadane przez inżynierów z Mountain View.

Jakie zmiany przyniesie aktualizacja algorytmu wyszukiwania dla urządzeń mobilnych?

Z całą pewnością warto zaznaczyć, że zmiany dotyczą wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i stron, które nie zostały dostosowane do wyświetlania na wspomnianych urządzeniach. W przypadku stron, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, ich wyniki wyszukiwania i pozycje w wyszukiwarce Google ulegną zmianie i to z całą pewnością nie na lepsze. Strony takie mogą liczyć na obniżenie rankingu w wynikach wyszukiwania Google.

Z całą pewnością aktualizacja algorytmu dla wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych dotknie w większym stopniu strony słabsze i nieposiadające wartościowych treści. Strony o niskim trust rank (współczynnik zaufania) posiadają większe ryzyko utraty pozycji w mobilnych wynikach wyszukiwania Google.

Strony posiadające wartościowy content i mające silne sygnały rankingowe, mogą pomimo braku dostosowania ich do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, utrzymać swoje wysokie pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Efekt końcowy wprowadzonej aktualizacji w mobilnych wynikach wyszukiwania będzie podlegał ocenie i dalszym obserwacjom, które pokażą jak dużą wagę niesie za sobą aktualizacja i jak wiele zmieni w wynikach serpach.

Jak sprawdzić czy strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych?

Oczywiście najprostszym sposobem jest przeanalizowanie strony na różnych urządzeniach mobilnych: telefonach i tabletach. W sieci znajdziemy również całą gamę stron, które online pozwalają na sprawdzenie jak wyświetla się nasza strona w różnych rozdzielczościach:

  • http://testrwd.pl/
  • http://rwdtest.pl/
  • http://responsivetest.net/ (według nas jest to najciekawsze rozwiązanie – polecamy!)

Dodatkowo należy sprawdzić naszą stronę internetową korzystając z narzędzia Google do testowania zgodności strony z urządzeniami mobilnymi.

Dlaczego warto dostosować stronę internetową do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych?

Jedno możemy powiedzieć sobie już dziś: bez względu na aktualizację i mobilegeddon warto zadbać o stronę przyjazną urządzeniom mobilnym. Posiadając stronę niedostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych nie mamy co liczyć na konwersję i wzrost zainteresowania użytkowników odwiedzających naszą witrynę internetową.

Jeżeli zatem Twoja strona nie jest jeszcze dostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych to sprawdź naszą ofertę projektowania stron RWD i skontaktuj się z nami. Polecamy również zapoznać się z przewodnikiem dla webmasterów stron mobilnych w którym można znaleźć najważniejsze zagadnienia odnoszące się do stron mobilnych, dzięki którym Wasza strona internetowa stanie się przyjazna dla wyszukiwarki Google w wersji mobilnej, a Wasze pozycje nie ucierpią z powodu aktualizacji mobilnych wyników wyszukiwania Google.

Jeżeli spodobał Ci się nasz artykuł to kliknij poniżej i wracaj do nas częściej!

polub nas - Agencja Marketingowa Ozonmedia.pl
Tagi:
Autor artykułu:

Pasjonat marketingu cyfrowego i promocji biznesu w internecie. Miłośnik nowych technologii, zarządzania i psychologii. Założyciel i pomysłodawca kilku serwisów internetowych, wieloletni handlowiec z "przymusu", całe życie lider z krwi i kości, SEO fantasta i SEM realista.

Zostaw komentarz

Powiązane wpisy
All AKTUALNOŚCI I WYDARZENIA MARKETING INTERNETOWY OPTYMALIZACJA STRON POZYCJONOWANIE SEO E-COMMERCE INBOUND MARKETING NARZĘDZIA I PROGRAMY OUTBOUND MARKETING SEM SOCIAL MEDIA USER EXPERIENCE WEB DESIGN
algorytm google pingwin 4.0

Pingwin 4.0 w czasie rzeczywistym częścią algorytmu wyszukiwarki google.

Dziś nastąpił długo oczekiwany dzień w branży SEO, który zmieni już na zawsze ten segment marketingu. Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że Pingwin 4.0 został powołany do życia i…
zobacz więcej
darmowe narzedzia online marketingu

Darmowe narzędzia online marketing z których warto korzystać.

Skuteczna promocja stron internetowych wymaga stałego korzystania z narzędzi wspomagających działania online, narzędzi monitorujących nasze działania i ich wyniki, narzędzi monitorujących działania konkurencji. Na rynku możemy znaleźć szereg narzędzi wspomagających…
zobacz więcej
Ostrzeżenie Google - linki dofallow

Google ostrzega przed linkami dofollow w widgetach!

Najpopularniejsza wyszukiwarka Google ostrzegła na swoim blogu webmasterów przed nieuzasadnionym wykorzystywaniem wszelkich widgetów umieszczanych na stronach internetowych do zdobywania linków dofallow. Barry Schwartz również podkreślił na swoim koncie Twitter wagę sprawy…
zobacz więcej
jak sprawdzić agencję marketignową SEO

Jak sprawdzić agencję marketingową SEO?

W zasadzie nie ma dnia, aby na forum i grupach zajmujących się tematyką SEO, marketingu internetowego, pozycjonowania stron internetowych nie pojawiło się pytanie o usługi agencji marketingowej i pytań o…
zobacz więcej
jak google wyświtla wyniki wyszukiwania - ozonmedia

W jaki sposób działa wyszukiwarka Google?

Google numer 1 na rynku wyszukiwarek. Wyszukiwarka od Google jest narzędziem numer jeden na rynku służącym do przeszukiwania internetu. Oczywiście na rynku znajdziemy wiele innych wyszukiwarek służących do przeszukiwania internetu,…
zobacz więcej
optymalizacja strony ozonmedia.pl

Poprawna optymalizacja strony internetowej.

W poprzednim artykule "Czym jest optymalizacja strony?"  opisywałem jak ważnym elementem optymalizacji strony  jest rozpoczęcie od audytu SEO, który przygotowany i wykonany skrupulatnie będzie źródłem ogromnej wiedzy co w Naszej stronie…
zobacz więcej
optymalizacja stron ozonmedia.pl

Czym jest optymalizacja strony? Podstawowe zasady.

Praca nad stroną internetową i przygotowaniem jej zgodnie ze sztuką wraz z pełną porywających i unikalnych tekstów w dzisiejszych czasach już nie wystarczy, aby zajmować pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, a co…
zobacz więcej
formularz kontaktowy ozonmedia.pl

Formularz kontaktowy: Twoja strona potrzebuje lepszego.

Formularz kontaktowy jest integralną częścią każdego [prawie każdego] serwisu na całym świecie. Mają one ogromne znaczenie, ale są one często zaniedbywane przez administratorów. W dzisiejszym poście podzielę się z Wami spostrzeżeniami i…
zobacz więcej