Google ostrzega przed linkami dofollow w widgetach!

GOOGLE, OPTYMALIZACJA STRON, OUTBOUND MARKETING, STRONY INTERNETOWE

Najpopularniejsza wyszukiwarka Google ostrzegła na swoim blogu webmasterów przed nieuzasadnionym wykorzystywaniem wszelkich widgetów umieszczanych na stronach internetowych do zdobywania linków dofallow.

Barry Schwartz również podkreślił na swoim koncie Twitter wagę sprawy linków dofallow pochodzących z widgetów.

Google już od dawna podejmuje zdecydowane kroki w celu wyeliminowania wszelkich manipulacji PageRank witryn internetowych. Tym razem jednak Google podkreśla swoją politykę i podejście do umieszczania linków dofallow z wykorzystaniem słów kluczowych.
linki doofolow

Czy linki dofallow w widgatach są zgodne z wytycznymi Google?

Google podkreśla, że wiele widgetów umieszczanych na stronach internetowych przez webmasterów wzbogaca je i zwiększa ich wartość dla potencjalnego usera. Jednak należy zwrócić uwagę, iż większość większość widgetów zawiera linki w wykorzystaniem anchor tekstów, co nie jest naturalne dla zdobywania linków zwrotnych dla witryny twórców widgetu. Co za tym idzie praktyki taki są uważane za niezgodne z wytycznymi Google dla wembasterów.

Google podało przykłady widgetów, które naruszają wytyczne dotyczące wymiany linków.

Google poleca, aby twórcom widgetów usuneli z nich linki lub dodali do nich rel=”nofollow” i ostrzega jednocześnie, że jeżeli tego nie zrobią to narażają się na działania ręczne z powodu nienaturalnych linków.

W celu uzyskania większej ilości informacji polecamy zapoznać się zponiższym filmem i tym co mówi Matt Cutts o linkach zwrotnych z widgetów.

Biorąc pod uwagę oświadczenie Google, możemy się spodziewać kolejnej fali ręcznych kar antyspamowych za linki dofallow tym razem za linki pochodzące z widgetów.

Źródło artykułu:

Google reminds webmasters that widget links are against their webmaster guidelines

Jeżeli spodobał Ci się nasz artykuł to kliknij poniżej i wracaj do nas częściej!

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Czym jest marketing lokalny?

Czym jest marketing lokalny?

Lokalne pozycjonowanie to strategiczny sposób na promocję firmy w Internecie. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek pomaga firmom promować produkty i usługi wśród klientów lokalnych podczas ich wyszukiwania. Każdego dnia miliony potencjalnych klientów przeprowadzają wyszukiwania w celu znalezienia pobliskich firm, których usług potrzebują…

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Niezależnie od tego, czy jesteś agencją, sprzedawcą wewnętrznym czy przedsiębiorcą we własnej firmie, wiesz, jak ważna jest Twoja witryna dla sukcesu Twojej firmy. Niestety niektóre firmy inwestują w swoje witryny dziesiątki godzin i tysiące złotych, nie zastanawiając się, w jaki sposób przyciągną odwiedzających i wygenerują potencjalnych klientów…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.