W jaki sposób działa wyszukiwarka Google?

GOOGLE, OUTBOUND MARKETING, POZYCJONOWANIE, SEO

Wyszukiwarka od Google jest narzędziem numer jeden na rynku służącym do przeszukiwania internetu. Oczywiście na rynku znajdziemy wiele innych wyszukiwarek służących do przeszukiwania internetu, jednakże narzędzie od niekwestionowanego potentata jest zdecydowanym liderem w branży i wydaje się, że Google jeszcze bardzo długo nie zamierza oddać najwyższego miejsca na podium internetowego wyszukiwania.

wyszukiwarki internetowe

Można doszukiwać się wielu czynników, które zdecydowały i nadal decydują każdego dnia o tym, iż wyszukiwarka Google jest najbardziej popularnym narzędziem do codziennej żeglugi w oceanie internetu. Jednym z głównych czynników stawiających produkt od Google na szczycie pośród innych wyszukiwarek jest fakt, iż wyszukiwarka Google jest narzędziem nieskończenie doskonalonym i zmieniającym się każdego dnia. Zmianom tym przyświeca jeden cel: uzyskanie przez usera jak najlepszych i najdokładniejszych wyników wyszukiwania. Specjaliści Google każdego dnia doskonalą algorytmy wyszukiwarki w taki sposób, aby dostarczała ona użytkownikom jak najlepsze wyniki wyszukiwania trafiające 100% w oczekiwania.

W internetowym gąszczu milionów stron internetowych, które nie zawsze niosą za sobą odpowiednią wartość merytoryczną na użytkownika, znajdują się strony, które według wyszukiwarki Google i jej algorytmów stanowią unikalną wartość, którą należy promować wyższymi wynikami wyszukiwania niż innych stron.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Bezapelacyjnie, aby osiągnąć sukces w internecie należy być widocznym w największej wyszukiwarce na świecie, która to dziś jest głównym źródłem ruchu w sieci. Świadome osiągnięcie najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google jest możliwe pod warunkiem zaznajomienia się z podstawowymi mechanizmami jej działania.

Wyszukiwarka Google podczas wyszukiwania odpowiedzi na zadane frazy nie przeszukuje całego internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane pytanie lub hasło. Wyszukiwarka korzysta na co dzień podczas wyszukiwania z własnego indeksu nad którym każdego dnia pracują boty Google. Boty (roboty) Google każdego dnia przeszukują dziesiątki milionów stron internetowych w poszukiwaniu nowej i zaktualizowanej zawartości i treści możliwych do dodania jej do indeksu Google. Roboty sieciowe maja za zadanie indeksować strony internetowe i ich zasoby, by wyszukiwarka podczas codziennej pracy mogła korzystać z tych zasobów i podawać użytkownikom jak najbardziej dopasowane wyniki do wyszukiwania.

Działanie wyszukiwarki Google doskonale wyjaśnia Matt Cutts w poniższej prezentacji:

 

 

 

 

 

W tym momencie należałoby zadać pytanie: skąd Google wie, które strony są wartościowe i co decyduje o ich pozycji w wyszukiwarce? Otóż, o wynikach wyszukiwania decyduje ponad 200 czynników rankingowych, wobec których oceniane są strony internetowe i ich zawartość. Odpowiedź na pytanie: Jakie czynniki decydują o pozycji w wyszukiwarce? To z całą pewnością temat na osobny i długi wpis, dlatego wspomnę tylko o przykładowo o takich czynnikach jak: wysokiej jakości treści, wybrane słowa kluczowe w tytule (title), odpowiednie znaczniki w kodzie strony H1, H2, H3 itp. itd.

Wyszukiwarka Google wyliczając wypadkową czynników rankingowych dopasowuje istotę strony do terminów wprowadzanych przez użytkowników i wyświetla wyszukiwania według ustalonego rankingu, a wszystko to w rekordowym czasie 0,5 sekundy.

 

Jak Google wyświetla wyniki wyszukiwania?

Wyszukiwarka Google wyświetla wyniki wyszukiwania w formie: tytuł strony, adres URL oraz fragment tekstu, który powinien podsumować zwięźle, jakiej treści powinien spodziewać się użytkownik na danej stronie WWW.

 

Google stale podnosi poprzeczkę.

W ramach ciągłego udoskonalania narzędzia i poprawy wyników wyszukiwania, Google prowadzi regularne aktualizacje algorytmów wyszukiwarki. Każdego dnia Google aktualizuje algorytmy wyszukiwania, które jednak nie są zauważalne na co dzień. W przeciwieństwie natomiast do dużych aktualizacji, które mają cyklicznie miejsce od roku 2012, takich jak Pingwin, Panda, Hummingbird, Phantom lub Mobile Algorytm mający na celu dopasowanie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i preferujący wyświetlanie w wynikach wyszukiwania stron dopasowanych do urządzeń przenośnych.

 

Jak zatem osiągnąć wysoką pozycje w Google?

Działania, które można uruchomić w trakcieoptymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google w dłuższej perspektywie powinny być podzielone na dwie kategorie: on-page i off-page. Działania wewnątrz strony i na zewnątrz strony. Omówieniem tych działań zajmiemy się w osobnych wpisach.

Optymalizacja na stronie odnosi się do wszystkich czynników, które mogą być zoptymalizowane w samej stronie. Dotyczy to, na przykład, zawartość w postaci tekstu ze stron internetowych lub blog artykułów. Ale także linki wewnętrzne i struktura linków jak i samej witryny.

 

On-page, a off-page – różnice.

Działania On-page to działania mające na celu ułatwić indeksowanie robotom google własnej zawartości, ważne jest, aby zwrócić uwagę na dobrą i odpowiednią optymalizację na stronie – w tym zwłaszcza solidnej struktury witryny i linków wewnętrznych. Działania off-page, czyli działania na zewnątrz strony, to działania które można podjąć na zewnątrz własnej stronie internetowej lub swoim blogu – na przykład w kontekście linkowania (link building).

Biorąc pod uwagę fakt, iż użytkownicy wyszukiwarki w większości „klikają” w wyniki wyszukiwania znajdujące się na 1 stronie to długofalowa strategias seo w perspektywie samego mechanizmu działania narzędzia od Google, wydaje się być jedynym sensownym i efektywnym działaniem w celu uzyskania dodatniego zwrotu z inwestycji i pozytywnej działalności biznesu w sieci internet.

Jeżeli spodobał Ci się nasz artykuł to kliknij poniżej i wracaj do nas częściej!

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Czym jest marketing lokalny?

Czym jest marketing lokalny?

Lokalne pozycjonowanie to strategiczny sposób na promocję firmy w Internecie. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek pomaga firmom promować produkty i usługi wśród klientów lokalnych podczas ich wyszukiwania. Każdego dnia miliony potencjalnych klientów przeprowadzają wyszukiwania w celu znalezienia pobliskich firm, których usług potrzebują…

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Niezależnie od tego, czy jesteś agencją, sprzedawcą wewnętrznym czy przedsiębiorcą we własnej firmie, wiesz, jak ważna jest Twoja witryna dla sukcesu Twojej firmy. Niestety niektóre firmy inwestują w swoje witryny dziesiątki godzin i tysiące złotych, nie zastanawiając się, w jaki sposób przyciągną odwiedzających i wygenerują potencjalnych klientów…

System CMS i jakie są jego rodzaje?

System CMS i jakie są jego rodzaje?

CMS może również zapewniać narzędzia do marketingu bezpośredniego. Marketing jeden na jeden to zdolność witryny do dostosowania jej treści i reklamy do specyficznych cech użytkownika z wykorzystaniem informacji dostarczonych przez użytkownika lub zebranych przez witrynę – na przykład wzorca sekwencji stron konkretnego użytkownika. Na przykład, jeśli użytkownik odwiedzi wyszukiwarkę i wyszuka aparat cyfrowy, banery reklamowe przedstawiają firmy sprzedające aparaty cyfrowe zamiast firm sprzedających produkty ogrodowe…

Kiedy należy przeprojektować stronę internetową?

Kiedy należy przeprojektować stronę internetową?

Wtryna Twojej firmy jest obliczem Twojej marki online. Musi nie tylko zapewniać silne i korzystne pierwsze wrażenie, ale także uwzględniać i angażować każdą z twoich unikalnych grup użytkowników. Połączenie szybko zmieniającej się technologii, estetyki projektu i preferencji użytkownika oznacza, że ​​nawet strony internetowe, które były w czołówce kilka lat temu, mogą szybko stać się przestarzałe…

Najczęstsze błędy w projektowaniu stron internetowych.

Najczęstsze błędy w projektowaniu stron internetowych.

Temat projektowania poprawnych i skutecznych stron internetowych jest tematem bardzo szerokim. Twoja witryna internetowa może pomóc lub zaszkodzić firmie i jej rozwojowi. Wielu właścicieli małych firm próbuje zaoszczędzić pieniądze projektując własne strony internetowe, ale nawet ci z najlepszymi intencjami mają skłonność do popełniania kilku błędów w projektowaniu stron internetowych…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.