Poprawna optymalizacja strony internetowej.

W poprzednim artykule “Czym jest optymalizacja strony?”  opisywałem jak ważnym elementem optymalizacji strony  jest rozpoczęcie od audytu SEO, który przygotowany i wykonany skrupulatnie będzie źródłem ogromnej wiedzy co w Naszej stronie jest do poprawienia i przygotowania zgodnie ze sztuką Google. W poprzednim artykule zostało opisane elementy podlegające optymalizacj:

  • Optymalizacja struktury linków
  • Optymalizacja kodu

Kontynując wątek z poprzedniego wpisu poniżej przedstawię kolejne istotne elementy, które jeśli zostaną szczegółowo przeanalizowane i wdrożone napewno przyniosą korzyści właścicielom stron poprzez zajmowanie najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Kolejne elementy podlegające optymalizacji:

Optymalizacja treści

Jeśli już wykonaliśmy poprawnie optymalizację kody z poprzedniego posta to teraz czas na optymalizację treści [można skorzystać z usług copywriter] poblikowanych na stronach internetowych, oczywiście pamiętajmy, że źródłem optymalizacji jest audyt SEO.

Bezsprzecznie należy pamiętać, że treści, które zostają zamieszczane na stronie muszę być porządane dla użytkownika. Niemiej jednak, jest jeszcze kilka istotnych kwestii, które należy brać pod uwagę przy optymalizacji kontentu. Treść powinna być unikalna, powiązane z tytułem strony oraz zawierać frazy kluczowe czy też słowa, na które staramy się, aby Nasza witryna była jak najbardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Przy dobieraniu i wykorzystywaniu słów kluczowych należy zachować odpowiedni stosunek użytych słów kluczowych do całości tekstu. Przesada zmniejszy czytelność treści i bynajmniej nie przyczyni się do osiągnięcia zamierzonego efektu. W branży mówi się, że słowa kluczowe, na które optymalizujemy stronę nie powinny bezwzględnie przekraczać liczbę 5% całego tekstu. Musimy pamiętać także o tym, że istotna jest kolejność, z jaką słowa kluczowe pojawiają się w tekście. Im wyżej są one umieszczone tym większą wartość przypisują im roboty sieciowe. Nieoficjalnie mówi się, że roboty Google czytają tylko do 240 znaków od góry. Jak już wspominałem a propos Optymalizacji kodu strony należy pamiętać o poprawnym używaniu tagów nagłówkowych oraz wyróżników [pogrubienia czy kursywy].

Optymalizacja grafiki

Czwartym wymienionym elementem optymalizacji jest optymalizacja grafiki jej wielkości oraz rozszerzenia jakie powinna posiadać czy bezstratnej kompresji zapisu grafiki na potrzeby sieci internetowej. Opłaca się podporządkować się do kilku praktycznych użytecznych wskazówek, które pozwolą na pełne zoptymalizowanie obrazów. Rekomenduje się, taką optymalizację:

  • Kadrowanie obrazów celem prezentacji istotnych części obrazu.
  • Modyfikowanie rozmiarów grafiki- obrazki powinny być przygotowane w wymaganych przez szablon witryny rozmiarach;
  • Konsolidacja grafik w celu zmniejszenia ilości żądań http.
  • Wdrażanie ramek, marginesów bądź tła za pomocą CSS.
  • Zapisywanie obrazów przesyłanie na serwer oraz prezentowanych w formacie PNG [pod warunkiem, że jest taka możliwość].
  • Bezstratna kompresja obrazów.
  • Uzupełnianie wszelkich niezbędnych meta tagów dla obrazów.

Optymalizacja słów kluczowych

Każdy dobrze przygotowany Audyt SEO będzie zawierać sekcję z analizą słów kluczowych, jest ona niezbędna do poprawnej optymizacji strony. Audyt SEO może określić i wskazać pod jakimi kategoriami i grupami słów należy prowadzić optymalizację. Praca ta niezbędna jest do wskazania kierunku dla robotów sieciowych, które wyrażenia są najważniejsze i rozumiały ich strukturę. Bezwzględnie należy określić, jakie słowa kluczowe poszukiwania przez użytkowników w wyszukiwarce mają prowadzić wprost do Naszej witryny. Użyte słowa kluczowe muszą wyrażać istotę naszej witryny i nie powinna być nadto ogólna.

Istotnym elementem przy dobieraniu słowa kluczowe jest używanie ich przez konkurencję oraz sama na ich konkurencyjność, albowiem ma ona istotny wpływ na trudność osiąganiu założonych wzrostów zajmowanych pozycji. Jednym z najłatwiejszych sposobów sprawdzenia jak dana fraza jest konkurencyjna jest wpisanie szukanej frazy w wyszukiwarce, a ilość wyników przedstawiona w wyszukiwarce powie o jej konkurencyjności. Jak już zostaną wybrazne słowa kluczowe ważne dla Naszego biznesu powinniśmy zamieścić je w treści strony zachowująć zasadę zbilansowanego używania słów kluczowych względem całości treści. Powinny być one unikalne i niezbyt długie.

Najczęściej popełniane błędy w optymalizacji witryn

Wielokrotnie napotykałem w trakcie działań mających na celu uzyskanie jakościowej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania Naszej strony występuje „stagnacja” a nawet w niektórych sytuacjach „recesja” zajmowanych pozycji na te poszczególne frazy. Możliwe, że nawet został założony na tą stronę filtr od Google [nałożony przez Google za pracę niezgodną w ich wytycznymi i wskazówkami dla webmasterów]. Pośród powyższych informacji możemy wymienić najważniejsze błędy:

  • Niepoprawny dobór słow kluczowych, zbyt duże nasycenie słowamia treści strony bądź też niewłaściwe ich rozmieszczenie.
  • Niepoprawny wybór nazwy domeny oraz czystość w adresacji strony.
  • Stosowanie technik spamerskich [np. kupowanie linków tzw. SWL]
  • Struktura kodu jest nie czytelna lub też źle poukładana.
  • Niepoprawne używanie tagów noindex / nofollow.
polub nas - Agencja Marketingowa Ozonmedia.pl
Tagi:
Autor artykułu:

Pasjonat marketingu cyfrowego i promocji biznesu w internecie. Miłośnik nowych technologii, zarządzania i psychologii. Założyciel i pomysłodawca kilku serwisów internetowych, wieloletni handlowiec z "przymusu", całe życie lider z krwi i kości, SEO fantasta i SEM realista.

Zostaw komentarz

Powiązane wpisy
All AKTUALNOŚCI I WYDARZENIA MARKETING INTERNETOWY OPTYMALIZACJA STRON POZYCJONOWANIE SEO E-COMMERCE INBOUND MARKETING NARZĘDZIA I PROGRAMY OUTBOUND MARKETING SEM SOCIAL MEDIA USER EXPERIENCE WEB DESIGN MOBILE
algorytm google pingwin 4.0

Pingwin 4.0 w czasie rzeczywistym częścią algorytmu wyszukiwarki google.

Dziś nastąpił długo oczekiwany dzień w branży SEO, który zmieni już na zawsze ten segment marketingu. Google poinformowało na swoim oficjalnym blogu, że Pingwin 4.0 został powołany do życia i…
zobacz więcej
darmowe narzedzia online marketingu

Darmowe narzędzia online marketing z których warto korzystać.

Skuteczna promocja stron internetowych wymaga stałego korzystania z narzędzi wspomagających działania online, narzędzi monitorujących nasze działania i ich wyniki, narzędzi monitorujących działania konkurencji. Na rynku możemy znaleźć szereg narzędzi wspomagających…
zobacz więcej
Ostrzeżenie Google - linki dofallow

Google ostrzega przed linkami dofollow w widgetach!

Najpopularniejsza wyszukiwarka Google ostrzegła na swoim blogu webmasterów przed nieuzasadnionym wykorzystywaniem wszelkich widgetów umieszczanych na stronach internetowych do zdobywania linków dofallow. Barry Schwartz również podkreślił na swoim koncie Twitter wagę sprawy…
zobacz więcej
mobilegeddon od Google

Google aktualizuje algorytm dla wyszukiwarek mobilnych!

Doczekaliśmy się aktualizacji algorytmu Google dla mobilnych wyników wyszukiwania. Choć aktualizacja mobilnych wyników wyszukiwania, powszechnie określana jako "mobilegeddon", była zapowiedziana już rok wcześniej to zapewne wprowadzi sporo zmian w mobilnych…
zobacz więcej
jak sprawdzić agencję marketignową SEO

Jak sprawdzić agencję marketingową SEO?

W zasadzie nie ma dnia, aby na forum i grupach zajmujących się tematyką SEO, marketingu internetowego, pozycjonowania stron internetowych nie pojawiło się pytanie o usługi agencji marketingowej i pytań o…
zobacz więcej
jak google wyświtla wyniki wyszukiwania - ozonmedia

W jaki sposób działa wyszukiwarka Google?

Google numer 1 na rynku wyszukiwarek. Wyszukiwarka od Google jest narzędziem numer jeden na rynku służącym do przeszukiwania internetu. Oczywiście na rynku znajdziemy wiele innych wyszukiwarek służących do przeszukiwania internetu,…
zobacz więcej
optymalizacja stron ozonmedia.pl

Czym jest optymalizacja strony? Podstawowe zasady.

Praca nad stroną internetową i przygotowaniem jej zgodnie ze sztuką wraz z pełną porywających i unikalnych tekstów w dzisiejszych czasach już nie wystarczy, aby zajmować pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, a co…
zobacz więcej
formularz kontaktowy ozonmedia.pl

Formularz kontaktowy: Twoja strona potrzebuje lepszego.

Formularz kontaktowy jest integralną częścią każdego [prawie każdego] serwisu na całym świecie. Mają one ogromne znaczenie, ale są one często zaniedbywane przez administratorów. W dzisiejszym poście podzielę się z Wami spostrzeżeniami i…
zobacz więcej