Poprawna optymalizacja strony internetowej.

E-COMMERCE, GOOGLE, INBOUND MARKETING, OPTYMALIZACJA STRON

W poprzednim artykule “Czym jest optymalizacja strony?”  opisywałem jak ważnym elementem optymalizacji strony  jest rozpoczęcie od audytu SEO, który przygotowany i wykonany skrupulatnie będzie źródłem ogromnej wiedzy co w Naszej stronie jest do poprawienia i przygotowania zgodnie ze sztuką Google. W poprzednim artykule zostało opisane elementy podlegające optymalizacj:

  • Optymalizacja struktury linków
  • Optymalizacja kodu

Kontynując wątek z poprzedniego wpisu poniżej przedstawię kolejne istotne elementy, które jeśli zostaną szczegółowo przeanalizowane i wdrożone napewno przyniosą korzyści właścicielom stron poprzez zajmowanie najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

optymalizacja strony internetowej

Kolejne elementy podlegające optymalizacji:

Optymalizacja treści

Jeśli już wykonaliśmy poprawnie optymalizację kody z poprzedniego posta to teraz czas na optymalizację treści można skorzystać z usług publikowanych na stronach internetowych, oczywiście pamiętajmy, że źródłem optymalizacji jest audyt SEO.

Bezsprzecznie należy pamiętać, że treści, które zostają zamieszczane na stronie muszę być porządane dla użytkownika. Niemiej jednak, jest jeszcze kilka istotnych kwestii, które należy brać pod uwagę przy optymalizacji kontentu. Treść powinna być unikalna, powiązane z tytułem strony oraz zawierać frazy kluczowe czy też słowa, na które staramy się, aby Nasza witryna była jak najbardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Przy dobieraniu i wykorzystywaniu słów kluczowych należy zachować odpowiedni stosunek użytych słów kluczowych do całości tekstu. Przesada zmniejszy czytelność treści i bynajmniej nie przyczyni się do osiągnięcia zamierzonego efektu. W branży mówi się, że słowa kluczowe, na które optymalizujemy stronę nie powinny bezwzględnie przekraczać liczbę 5% całego tekstu. Musimy pamiętać także o tym, że istotna jest kolejność, z jaką słowa kluczowe pojawiają się w tekście. Im wyżej są one umieszczone tym większą wartość przypisują im roboty sieciowe. Nieoficjalnie mówi się, że roboty Google czytają tylko do 240 znaków od góry. Jak już wspominałem a propos Optymalizacji kodu strony należy pamiętać o poprawnym używaniu tagów nagłówkowych oraz wyróżników [pogrubienia czy kursywy].

Optymalizacja grafiki

Czwartym wymienionym elementem optymalizacji jest optymalizacja grafiki jej wielkości oraz rozszerzenia jakie powinna posiadać czy bezstratnej kompresji zapisu grafiki na potrzeby sieci internetowej. Opłaca się podporządkować się do kilku praktycznych użytecznych wskazówek, które pozwolą na pełne zoptymalizowanie obrazów. Rekomenduje się, taką optymalizację:

  • Kadrowanie obrazów celem prezentacji istotnych części obrazu.
  • Modyfikowanie rozmiarów grafiki- obrazki powinny być przygotowane w wymaganych przez szablon witryny rozmiarach;
  • Konsolidacja grafik w celu zmniejszenia ilości żądań http.
  • Wdrażanie ramek, marginesów bądź tła za pomocą CSS.
  • Zapisywanie obrazów przesyłanie na serwer oraz prezentowanych w formacie PNG [pod warunkiem, że jest taka możliwość].
  • Bezstratna kompresja obrazów.
  • Uzupełnianie wszelkich niezbędnych meta tagów dla obrazów.

Optymalizacja słów kluczowych

Każdy dobrze przygotowany Audyt SEO będzie zawierać sekcję z analizą słów kluczowych, jest ona niezbędna do poprawnej optymizacji strony. Audyt SEO może określić i wskazać pod jakimi kategoriami i grupami słów należy prowadzić optymalizację. Praca ta niezbędna jest do wskazania kierunku dla robotów sieciowych, które wyrażenia są najważniejsze i rozumiały ich strukturę. Bezwzględnie należy określić, jakie słowa kluczowe poszukiwania przez użytkowników w wyszukiwarce mają prowadzić wprost do Naszej witryny. Użyte słowa kluczowe muszą wyrażać istotę naszej witryny i nie powinna być nadto ogólna.

Istotnym elementem przy dobieraniu słowa kluczowe jest używanie ich przez konkurencję oraz sama na ich konkurencyjność, albowiem ma ona istotny wpływ na trudność osiąganiu założonych wzrostów zajmowanych pozycji. Jednym z najłatwiejszych sposobów sprawdzenia jak dana fraza jest konkurencyjna jest wpisanie szukanej frazy w wyszukiwarce, a ilość wyników przedstawiona w wyszukiwarce powie o jej konkurencyjności. Jak już zostaną wybrazne słowa kluczowe ważne dla Naszego biznesu powinniśmy zamieścić je w treści strony internetowej zachowująć zasadę zbilansowanego używania słów kluczowych względem całości treści. Powinny być one unikalne i niezbyt długie.

Najczęściej popełniane błędy w optymalizacji witryn

Wielokrotnie napotykałem w trakcie działań mających na celu uzyskanie jakościowej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania Naszej strony występuje „stagnacja” a nawet w niektórych sytuacjach „recesja” zajmowanych pozycji na te poszczególne frazy. Możliwe, że nawet został założony na tą stronę filtr od Google [nałożony przez Google za pracę niezgodną w ich wytycznymi i wskazówkami dla webmasterów]. Pośród powyższych informacji możemy wymienić najważniejsze błędy:

  • Niepoprawny dobór słow kluczowych, zbyt duże nasycenie słowamia treści strony bądź też niewłaściwe ich rozmieszczenie.
  • Niepoprawny wybór nazwy domeny oraz czystość w adresacji strony.
  • Stosowanie technik spamerskich [np. kupowanie linków tzw. SWL]
  • Struktura kodu jest nie czytelna lub też źle poukładana.
  • Niepoprawne używanie tagów noindex / nofollow.

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Czym jest marketing lokalny?

Czym jest marketing lokalny?

Lokalne pozycjonowanie to strategiczny sposób na promocję firmy w Internecie. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek pomaga firmom promować produkty i usługi wśród klientów lokalnych podczas ich wyszukiwania. Każdego dnia miliony potencjalnych klientów przeprowadzają wyszukiwania w celu znalezienia pobliskich firm, których usług potrzebują…

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Strona internetowa przyjazna SEO – jak to zrobić?

Niezależnie od tego, czy jesteś agencją, sprzedawcą wewnętrznym czy przedsiębiorcą we własnej firmie, wiesz, jak ważna jest Twoja witryna dla sukcesu Twojej firmy. Niestety niektóre firmy inwestują w swoje witryny dziesiątki godzin i tysiące złotych, nie zastanawiając się, w jaki sposób przyciągną odwiedzających i wygenerują potencjalnych klientów…

System CMS i jakie są jego rodzaje?

System CMS i jakie są jego rodzaje?

CMS może również zapewniać narzędzia do marketingu bezpośredniego. Marketing jeden na jeden to zdolność witryny do dostosowania jej treści i reklamy do specyficznych cech użytkownika z wykorzystaniem informacji dostarczonych przez użytkownika lub zebranych przez witrynę – na przykład wzorca sekwencji stron konkretnego użytkownika. Na przykład, jeśli użytkownik odwiedzi wyszukiwarkę i wyszuka aparat cyfrowy, banery reklamowe przedstawiają firmy sprzedające aparaty cyfrowe zamiast firm sprzedających produkty ogrodowe…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.