Kiedy należy przeprojektować stronę internetową?

OPTYMALIZACJA STRON, USER EXPERIENCE, WEB DESIGN

Witryna Twojej firmy jest obliczem Twojej marki online. Musi nie tylko zapewniać silne i korzystne pierwsze wrażenie, ale także uwzględniać i angażować każdą z twoich unikalnych grup użytkowników.

Połączenie szybko zmieniającej się technologii, estetyki projektu i preferencji użytkownika oznacza, że ​​nawet strony internetowe, które były w czołówce kilka lat temu, mogą szybko stać się przestarzałe.

Jednak przeprojektowanie to duże przedsięwzięcie – do którego należy podchodzić z rozwagą i strategicznie. Poniżej zagłębiamy się w pytanie, kiedy, dlaczego i jak przeprojektować witrynę Twojej marki.

Skąd wiesz, kiedy nadszedł czas na przeprojektowanie?

Najbardziej fundamentalnym pytaniem, które musisz zadać przed nurkowaniem w przeprojektowanym projekcie, jest: dlaczego to robimy? Najczęstsze oznaki, że witryna wymaga remontu:

Witryna nie generuje potencjalnych klientów ani sprzedaży

Może istnieć wiele różnych powodów, dla których można wyjaśnić spadek wydajności witryny – od niewypłacalnego marketingu po zmieniające się trendy w branży. Jeśli jednak natężenie ruchu w witrynie nie spada, ale współczynniki konwersji maleją, prawdopodobnie przeprojektowanie jest prawidłowe.

Klienci skarżą się, że korzystanie z witryny jest trudne

Bez względu na to, jak dobrze zaprojektowana jest Twoja witryna, prawdopodobnie zawsze będzie mały segment użytkowników, którzy narzekają, że korzystanie z niej jest trudne, ponieważ nie wszyscy znają się na sieci. Jednak gwałtowny wzrost liczby skarg może wskazywać na problemy z użytecznością witryny. Pamiętaj o opiniach użytkowników, gdy zbliżasz się do procesu przeprojektowywania witryny.

Strona wygląda na przestarzałą w porównaniu do innych

Czasami trudno jest dostrzec wady w utworzonej przez ciebie witrynie lub że widzisz dzień po dniu. Oznacza to, że pracownicy firmy są czasami ostatnimi, którzy rozpoznają, kiedy strona internetowa stała się nieaktualna.

Jeśli chcesz szybko ocenić, czy Twoja strona internetowa jest opóźniona, spróbuj porównać jej estetykę i wydajność z konkurencją. Następnie spróbuj porównać go z jedną ze swoich ulubionych stron, nawet jeśli ta strona nie ma nic wspólnego z Twoją branżą. Co sprawia, że ​​korzystanie z tej strony sprawia ci przyjemność? W jaki sposób można zastosować podobne elementy na własnej stronie, aby uczynić ją bardziej wydajną lub przyjemną w użyciu?

Jaki jest najlepszy sposób podejścia do przeprojektowania strony internetowej?

Aby uzyskać najlepsze rezultaty swojej stronie przeprojektowania , ma rozpocząć formalne odkrycia i strategii fazy, a nie podejmować niczego za pewnik.

Zidentyfikuj największe problemy z istniejącą witryną – Rozpocznij od wskazania aspektów obecnej witryny, które nie spełniają potrzeb docelowych grup użytkowników. Są to problemy, które musi rozwiązać Twoja nowa strona.

Rozwijaj zrozumienie intencji konsumentów – czy dobrze rozumiesz, co użytkownicy odwiedzają w Twojej witrynie? Różni użytkownicy będą podchodzić do Twojej witryny z różnymi celami. Musisz upewnić się, że dobrze znasz te cele, zanim zaczniesz wprowadzać zmiany w projekcie.

Utwórz zestaw celów i założeń dla nowej witryny – Aby zmierzyć sukces przeprojektowania, powinieneś rozpocząć projekt od zestawu celów witryny uzgodnionych przez wszystkich kluczowych interesariuszy. Cele te powinny pomóc w opracowaniu projektu nowej witryny.

Oceń konkurencję – nie powinieneś opierać własnych wysiłków wyłącznie na tym, co robią inni (co mój stary szef nazywał „marketingiem wstecznym”), ale ocena krajobrazu konkurencyjnego jest ważnym krokiem w procesie przeprojektowywania.

Podejdź do projektu etapami – Zamiast patrzeć na proces przeprojektowywania jako krok od pomysłu do uruchomienia, podejdź do projektu etapami.

– Faza 1 to odkrycie, badania i strategia.

– Faza 2 to projektowanie interfejsu użytkownika i szkieletowanie, oparte na fazie 1. Faza 2 informuje o fazie 3 i tak dalej. To podejście pozwala na dostosowanie po drodze.

Mierz, testuj i iteruj – nie pozwól, aby ciężka praca związana z przeprojektowaniem zmarnowała się, ponieważ nie możesz śledzić i mierzyć wyników. Stale poprawiaj wydajność, uruchamiając bieżące testy optymalizacji współczynnika konwersji po uruchomieniu.

 

Ponieważ krajobraz cyfrowy zmienia się tak szybko, okresowe przeprojektowywanie witryn jest niezbędne, aby utrzymać markę w czołówce – jak mówię klientom, strona internetowa nigdy nie jest skończona. Jednak przeprojektowania stron nie należy lekceważyć, ponieważ wymagają dużo czasu, planowania i cierpliwości do wykonania. Zawsze zbliżaj się do przeprojektowania strony internetowej z jasnymi celami i planem projektu, aby cały zespół był na dobrej drodze.

Skontaktuj się z Agencją Marketingową OzonMedia z Wrocławia w sprawie projektowania strony internetowej. Zespół OzonMedia składa się z doświadczonych projektantów stron internetowych i  strategów SEO, którzy mogą pomóc w stworzeniu nowoczesnej i profesjoanlanej witryny internetowej dla Twojej firmy. Nasza agencja marketingowa pomaga wielu firmom i jest gotowa zrobić to samo dla Ciebie.

Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultację i dowiedzieć się, w jaki sposób nasze usługi SEO i usługi projektowania stron internetowych mogą pomóc Ci się rozwijać!

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.