Jak skutecznie poprawić współczynnik odwiedzin strony internetowej?

INBOUND MARKETING, OPTYMALIZACJA STRON

Jeśli nie posiadasz konta na facebook.com to oznaczać może że nie żyjesz, ale czy faktycznie tak jest ?
Takie podejście ma swoje odzwierciedlenie również w przypadku stron internetowych: jak nie masz strony w Internecie to znaczy, że nie istniejesz. Pamiętajmy, że posiadanie witryny czy sklepu internetowego [e-commerce] nie zawsze zagwarantuje, że będziemy mogli poszczycić się wzrostami w sprzedaży, za ich odwiedzinami muszą iść zaplanowane dla odwiedzających działania finalizacji ścieżki celu.

 

Optymalizacja i jej znaczenie.

Każda strona jest budowa z myślą o tym, aby przedstawić ofertę firmy, ma zachęcić użytkownika / odwiedzającego do skorzystania z usługi. Akacją, celem biznesowym jaki powinniśmy ustalić dla tego typu stron jest wypełnienie formularza kontaktowego lub rejestracji na stronie. Użytkownik, który zdecydował się wysłać formularz lub zarejestrował się na stronie możesz być pewien, że wykonał to z pełną świadomością oraz jest to pierwszy krok do zastania Twoim klientem. Na witrynach gdzie prowadzona jest sprzedaż online przygotowanie ścieżki rezerwacyjnej / ścieżki zakupowej jest bardzo istotnym elementem jak nie najistotniejszym całej strony.

Powyższe wymienione przeze mnie elementy powodują, że ważnym elementem jest optymalizacja strony czy sklepu internetowego, służy ona poprawnie jakości i widoczności samej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja konwersji może odbywać się na 3 różnych, ale przenikających się płaszczyznach.

  1. Pierwsza tooptymalizacja kodu strony – dzięki tym działaniom witryna jest bardziej przyjazna dla wyszukiwarek internetowych, co w konsekwencji oznacza, że jesteś wyżej w wynikach wyszukiwania = większa ilość potencjalnych klientów.
  2. Druga tooptymalizacja treści – jej praca polega na podwyższeniu przejrzystości struktury i kontentu strony, tak aby użytkownik odnalazł w krótkim czasie jak najwięcej szukanych przez siebie, istotnych informacji.
  3. Trzecia tooptymalizacja konwersji – optymalizacja tej płaszczyzny poprawia efektywności strony czy sklepu.

optymalizacja konwersji

Optymalizacja celu

Optymalizacja konwersji (optymalizacja współczynnika konwersji) w telegraficznym skrócie służy wymianie usera, który odnalazł Naszą stronę czy sklep w klientów Naszej firmy poprzez dokonanie określonych wcześniej przez firmę celów biznesowych tj. wypełnienie / wysłanie formularza kontaktowego czy dokonanie zamówienia usługi oraz dokonanie transakcji zakupu towaru.

Dzięki dobrze zoptymalizowanych celom biznesowym użytkownicy mogą wykonać wszystkie zaplanowane dla nich akcje w sposób przyjazny i szybki – czyli dokonują ich z większą ochotą. Jeżeli na stronie nie została przeprowadzona optymalizacja oraz powyższe wszystkie 3 płaszczyzny zostały przygotowane [zewnętrzne działania promocyjne: pozycjonowanie, PPC itp. może okazać się, że nie przyniosą zamierzonych efektów i będą jedynie generować koszty.

Optymalizacja strony (w tym działania optymalizacyjne współczynnika konwersji) jest procesem, który należy planować i przygotować przed rozpoczęciem upowszechniania i działaniami promocyjnymi witryny.

Współczynnik konwersji jest miarą konwersji, który to obrazuje jaka część odwiedzających daną Twojej strony internetowe, dokonało zaplanowanej akcji biznesowych przez Ciebie.

Optymalizację rozpoczyna się od badania ścieżki [user journey], jaką musi przebyć potencjalny klient / użytkownik strony, aby zrealizować zaplanowane dla niego działania. W kolejnym etapie powinny zostać wykonane działania zabiegi mające na celu skrócenie i spłycenie ścieżki sprzedaży / pozostawienia leada a w konsekwencji podniesienie poziomu sprzedaży. Czynności związane z optymalizacją dobiera się do każdej witryny osobno patrząc na jej specyfikę, a także do ogólny charakter branży, w jakiej działa firma.

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) jest ważną decyzją, która może mieć ogromne konsekwencje dla Twojej strony internetowej. Istnieje wiele dostępnych, każdy z własnymi zaletami i wadami, i fanatycznych fanów ciągnąc za ich wybranej platformy. Mając na to na to,...

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

Przyznajmy to, że cyfryzacja miała największy wpływ na świat marketingu. Zmieniło to krajobraz marketingowy i uczynił go bardziej konkurencyjnym. Aby przewyższać, konkurować i osiągać sukcesy, firmy szukają możliwości i perspektyw zwiększenia swoich przychodów. Te...

5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

Badania pokazują, że odwiedzający spędzają średnio siedem sekund lub mniej na 90% odwiedzanych stron. Oznacza to, że masz tylko kilka cennych chwil, aby przekazać, kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego jesteś najlepszym wyborem. Upewnij się, że rozumiesz następujące jedenaście zasadniczych elementów każdej udanej witryny…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.