Darmowe narzędzia online marketing z których warto korzystać.

MARKETING INTERNETOWY, NARZĘDZIA I PROGRAMY, WEB DESIGN

Skuteczna promocja stron internetowych wymaga stałego korzystania z narzędzi wspomagających działania online, narzędzi monitorujących nasze działania i ich wyniki, narzędzi monitorujących działania konkurencji. Na rynku możemy znaleźć szereg narzędzi wspomagających działania online, jednakże większość z nich to rozwiązania komercyjne i nierzadko wymagające nakładu sporych kosztów w rozliczeniu abonamentowym. Często zapominamy o narzędziach darmowych, których wykorzystanie jest w pełni bezpłatne, a ich walory użytkowe niedoceniane.

Zebraliśmy 9 darmowych narzędzi dla marketingu online z których warto korzystać w codziennej pracy i które według nas są niezbędne w prowadzeniu skutecznej strategii marketingowej online.

 

Google Analytcs

Google Analytics to narzędzie najbardziej rozpowszechnione i zdecydowanie najpotężniejsze narzędzie służące do analityki internetowej. Jego ogromną zaletą jest fakt, iż jest całkowicie darmowe i oferuje swoim użytkownikom niemal wszystkie funkcje niezbędne do oceny zachowań użytkowników analizowanej strony internetowej. Google Analytics dostarcza takich podstawowych informacjach jak: kiedy użytkownik korzysta z naszej witryny, z jakich kanałów analizowana strona posiada ruch i które zasoby strony internetowej są przeglądane.

 

źródło: Google Analytics

Google Analytics pozwala również na pełną analizę źródła ruchu, czyli w jaki sposób użytkownik doszedł do danego miejsca na stronie internetowej. Google Analytics wyróżnia podstawowe źródła ruchu dla analizowanej witryny: ruch organiczny, bezpośrednie połączenie ruchu, ruch płatny, ruch z kanałów social media czy Google Image Search. Ruch z poszczególnych kanałów może być rozłożony na czynniki pierwsze i dowiemy się dokładnie jakie jest źródło ruchu i wejścia na naszą stronę internetową.

Ponadto Google Analytics pozwala na analizę i poznanie liczby sesji, liczby nowych użytkowników, współczynnika odrzuceń i konwersji.

Google Analytics pozwala również na personalizowanie zaawansowanych filtrów, które dostarczą nam wielu cennych informacji odnośnie ruchu i jego źródła do naszej strony internetowej, oraz zachowania użytkowników strony internetowej.

Google Analytics pozwala na uzyskanie szczegółowych informacji w kwestii konwersji, a jej założenia mogą być dowolnie ustalane przez użytkownika. W sekcji “konwersja” możemy prześledzić źródło ruchu, jaki produkt został sprzedany i jaka jest wartość konwersji.

Dodatkowym plusem narzędzia jest fakt, iż Google Analytics możemy połączyć z innym bardzo ważnym i cennym narzędziem dla online marketingu: Google Adwords. Dzięki temu zabiegowi możemy śledzić również wszelkie działania dotyczące płatnych kampanii z wykorzystaniem Google Adwords.

 

Google Keyword Planer

Google Keyword Planer to wspaniałe narzędzie dla online marketingu i w codziennej pracy wydaje się być narzędziem niezastąpionym, oraz nierozłącznym dla chcących osiągać wyniki w promocji stron internetowych, na najwyższym poziomie. Google Keyword Planer to narzędzie służące do wyszukiwania słów kluczowych i grup reklam dla analizowanej strony internetowej. Stanowi niezastąpione źródło wiedzy w zakresie odpowiedniego wyboru słów i fraz kluczowych dla strony internetowej lub sklepu wobec którego prowadzimy działania marketingu online. Google Keyword Planer pozwala oszacować zasięg ogólny tematu, konkretnych fraz i słów kluczowych.

Dzięki Google Keyword Planer możemy uzyskać informacje dla danego słowa kluczowego względem różnych kryteriów, takich jak średnia miesięczna liczba wyszukiwań i konkurencyjność danej frazy.

Google Keyword Planer pozwala na ciągłe poszukiwania nowych słów kluczowych stanowiących doskonałe i nowe źródło ruchu dla naszego tematu, dzięki czemu mamy możliwość rozszerzania zasięgu na poziomie słów kluczowych i odpowiedniego konfigurowania naszej strategii marketingowej online.

Filtrowanie w Google Keyword Planer może być dostosowane do kraju, języka i źródła wyszukiwania.

 

Search Console

Search Console to narzędzie dla webmasterów, którego autorem jest samo Google. Search Console to niewątpliwie podstawowe narzędzie dla marketingu online i jest uważane za narzędzie “must have” bez którego żaden webmaster nie wyobraża sobie działań online.

Search Console umożliwia konfigurację strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google i monitorowanie jej statusu. Dodatkowo narzędzie jest doskonałym źródłem informacji o kondycji strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google. Search Console dostarczy nam niezbędnych i cennych statystyk dotyczących widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Narzędzie Search Console jest w prosty sposób podzielone na sekcje odpowiadające za odpowiedni obszar.

Search Console pozwala określić interesujące nas warunki wyszukiwania dla analizowanej witryny internetowej. Możemy sprawdzić w przedziale do 90 dni jakie URL zostały wywołane, na jakie słowa kluczowe mamy ilość wyświetleń i ilość kliknięć, oraz jaką średnią pozycje w wynikach wyszukiwania Google miała nasza witryna na dana frazę lub słowo kluczowe w określeniu wcześniej wspomnianego zakresu czasowego.

Search Console poinformuje nas o stanie indeksowania strony internetowej. Dowiemy się jak wiele adresów URL naszej witryny jest indeksowanych i w jakim czasie i czy liczba indeksowanych stron internetowych zwiększa się czy zmniejsza.

W obszarze słów kluczowych Search Console znajdziemy informacje, które słowa kluczowe w oczach wyszukiwarki Google są dla naszej witryny najważniejsze.

Sekcja Crawling w Search Console zapewnia nam wgląd w możliwe nam poznanie błędów indeksowania.

Search Console w sekcji “Pobierz jako Google” pozwala na natychmiastowe zaindeksowanie przez wyszukiwarkę nowo utworzonych stron i adresów URL.

Biorąc pod uwagę prostotę Search Console i możliwości jakie daje użytkownikom w zakresie zastosowania uzyskanych informacji, to jest to bezapelacyjnie narzędzie bez którego skuteczne działania marketingowe pod kątem wyszukiwarki Google wydaja się być niemożliwe.

 

OnPage

Narzędzie OnPage to rozwiązanie wspierające online marketing i pozwalające na analizę wielu kwestii związanych ze stroną internetową. OnPage to narzędzie obok którego żaden z webmasterów nie powinien przechodzić obojętnie.

OnPage źródło: OnPage

OnPage dostarczy nam cennych wskazówek dotyczących optymalizacji czynników rankingowych na stronie internetowej, takich jak tytuł, długości i struktura URL, informacje na temat najważniejszych słów kluczowych i ich ranking.

OnPage to narzędzie niezbędne dla analizy strony pod kątem czynników rankingowych i narzędzie skutecznie wspomagające działania marketingowe onsite w analizowanej witrynie WWW. OnPage skutecznie wspiera kampanie pozycjonowanie stron internetowych, wzbogacając webmasterów o cenne informacje i dogłębną analizę strony internetowej.

 

Pixabay

Zdjęcia i grafika to niewątpliwie nieodłączna część marketingu online. Skuteczne działania marketingowe online wydają się być dziś niemożliwe bez skutecznej kampanii Content Marketing, a komunikacja z użytkownikiem jest znacznie utrudniona bez użycia właściwej grafiki na stronie i atrakcyjnych elementów graficznych nawiązujących do treści. Nawet najbardziej wartościowy tekst, bez wsparcia od strony graficznej nie będzie w stanie konwertować.

Pixabay źródło: Pixabay

Zatem podstawowym narzędziem w online marketingu jest znakomite źródło darmowych zdjęć i grafiki, które można wykorzystać na stronach internetowych. Do tego celu idealnie nadaje sie Pixabay.

Pixabay to ponad 550 000 zdjęć. Wszystkie zdjęcia publikowane na Pixabay są wolne od praw autorskich i udostępniane na podstawie licencji Creative Commons CC0. Oznacza to, że obrazy te moga być pobierane za darmo, modyfikowane i wykorzystywane nawet dla celów komercyjnych.

 

Canva

Canva to idealna alternatywa dla płatnych rozwiązań edycji obrazu. Narzędzie to umożliwia korzystanie z licznych i darmowych grafik, wzorów, obrazów i elementów konstrukcyjnych. Canva umożliwia predefiniowanie wielkości formatu tworzonego obrazu pod kątem jego zastosowania i to jest jedna z ważniejszych cech tego narzędzia. Tworzona grafika będzie dostosowana rozmiarem i wielkością pod kątem zastosowania: post na facebook, post na twitter, grafiki nagłówków, wizytówki.

Canva źródło: Canva

Canva oferuje również sowim użytkownikom funkcje przesyłania zdjęć i ozdabiania ich różnymi stylami i elementami.

Pobieranie gotowych obrazów możliwe jest z zastosowaniem najpopularniejszych formatów: JPG, PNG lub PDF.

 

Hotjar

Hotjar to narzędzie do tworzenie mapy cieplnej kliknięć na witrynie internetowej. Mapy cieplne pozwalają na uzyskanie kluczowych informacji odnośnie działania użytkownika w obrębie analizowanej strony internetowej. Hotjar pomoże ci zrozumieć jakie elementy w obrębie witryny WWW cieszą się największą popularnością i klikalnością użytkowników. Hotjar wskaże Ci właściwą drogę jaką powinieneś wybrać w zakresie optymalizacjai onsite, a jakie elementy strony nie przyciągają uwagi użytkowników i warto je poprawić lub wyeliminować.