Wszyscy ju偶 to s艂yszeli艣my, SEO (optymalizacja wyszukiwarek) jest niezb臋dna dla Twojej firmy. Je艣li zoptymalizujesz swoj膮 witryn臋 zgodnie z lokalnymi najlepszymi praktykami SEO, bardziej prawdopodobne jest, 偶e zajmujesz dobr膮 pozycj臋 w Google. Lepsze rankingi zwi臋ksz膮 ruch na twojej stronie internetowej, a nast臋pnie przez frontowe drzwi Twojej firmy.

Co to jest lokalne SEO?

Lokalne pozycjonowanie to strategiczny spos贸b na promocj臋 firmy w Internecie. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek pomaga firmom promowa膰 produkty i us艂ugi w艣r贸d klient贸w lokalnych podczas ich wyszukiwania. Ka偶dego dnia miliony potencjalnych klient贸w przeprowadzaj膮 wyszukiwania w celu znalezienia pobliskich firm, kt贸rych us艂ug potrzebuj膮.

lokalne wyniki wyszukiwania w google

Je艣li chodzi o lokaln膮 optymalizacj臋 wyszukiwarek, musisz ograniczy膰 koncentracj臋. Istot膮 dobrze prosperuj膮cej lokalnej kampanii SEO jest optymalizacja Twojej obecno艣ci w Internecie, aby lokalni klienci mogli Ci臋 艂atwo znale藕膰.

Korzy艣ci z lokalnego SEO

Zalet膮 lokalnej wyszukiwarki w por贸wnaniu do 鈥瀦wyk艂ego鈥 SEO jest to, 偶e 艂atwiej jest ustali膰 pozycj臋 w okre艣lonym mie艣cie lub regionie, je艣li masz adres fizyczny w tej lokalizacji. Zrozumienie znaczenia lokalnego SEO dla Twojej firmy mo偶e ostatecznie pom贸c w generowaniu wi臋kszej liczby potencjalnych klient贸w od potencjalnych klient贸w w Twojej okolicy.

Jak zrobi膰 lokalne SEO

Teraz, gdy rozumiesz korzy艣ci, przyjrzyjmy si臋 dog艂臋bnie kilku lokalnym najlepszym praktykom SEO, aby艣 m贸g艂 dowiedzie膰 si臋, jak w艂a艣ciwie zrobi膰 lokalne SEO dla Twojej firmy.

Optymalizacja offline

Lokalny marketing SEO rozci膮ga si臋 nawet na sfer臋 offline. Tradycyjny marketing mo偶e by膰 艣wietnym podej艣ciem do budowania obecno艣ci firmy w Internecie. Za艂贸偶my na przyk艂ad, 偶e wysy艂asz poczt臋 bezpo艣redni膮 do kilku dzielnic promuj膮cych Twoj膮 firm臋. Na dole promocji do艂膮czasz swoje media spo艂eczno艣ciowe (np. Facebook, Instagram, Snapchat itp.). W wyniku kampanii mailowej Twoje obserwacje w mediach spo艂eczno艣ciowych mog膮 znacznie wzrosn膮膰. Je艣li dodasz adres URL swojej witryny do promocji, mo偶esz zwi臋kszy膰 ruch w witrynie.

wykres widoczno艣ci w google search consol

Zastosowanie lokalnych najlepszych praktyk SEO do billboard贸w, reklam radiowych i reklam telewizyjnych mo偶e r贸wnie偶 zwi臋kszy膰 ruch w witrynie. Publikowanie uchwyt贸w witryny i medi贸w spo艂eczno艣ciowych w tradycyjnych kampaniach marketingowych mo偶e mie膰 bardzo realny wp艂yw na lokalne SEO ze wzgl臋du na potencjalny ruch online.

Dobry content marketing

Podobnie jak w przypadku wszystkich SEO, dobra tre艣膰 jest nadal najwa偶niejsza – pisali艣my o tym w artykule: Jak zwiekszy膰 widoczno艣膰 strony internetowej. Tworzenie artyku艂贸w wysokiej jako艣ci zwi臋kszy ruch i zach臋ci obserwuj膮cych do udost臋pniania post贸w. Mo偶esz poprawi膰 swoje lokalne rankingi, pisz膮c liczne artyku艂y z ukierunkowanymi lokalnymi s艂owami kluczowymi. Na przyk艂ad wysi艂ki zwi膮zane z marketingiem tre艣ci mog膮 obejmowa膰 artyku艂 o 鈥 6 strategiach marketingu Twojej ma艂ej firmy w we Wroc艂awiu鈥. Taki artyku艂 jest idealny do kierowania na s艂owa kluczowe specyficzne dla lokalizacji, kt贸re nale偶y odpowiednio pozycjonowa膰 w swoim regionie.

Aby dowiedzie膰 si臋, od czego zacz膮膰 od tre艣ci, wykonaj analiz臋 marketingow膮 SEO. Wykorzystaj wyniki do kierowania swoj膮 strategi膮.

Dodaj strony us艂ug i lokalizacji

Dodanie stron us艂ug i lokalizacji pozwala dodawa膰 dodatkowe, ukierunkowane tre艣ci, kt贸re mog膮 by膰 wyszukiwane i indeksowane w wyszukiwarkach. Za艂贸偶my na przyk艂ad, 偶e prowadzisz piekarni臋 we Wroc艂awiu. Mo偶esz utworzy膰 na swojej stronie stron臋 zatytu艂owan膮 鈥濶ajlepsza piekarnia we Wroc艂awiu!鈥. Nast臋pnie mo偶esz doda膰 tre艣ci o spo艂eczno艣ci, kt贸re zawieraj膮 zdj臋cia lokalnych projekt贸w i tak dalej. Nie zapomnij doda膰 wezwania do dzia艂ania na dole strony!

google moja firma agencja marketingowa wroc艂aw

Do艂膮cz sw贸j NAP

Co oznacza skr贸t NAP i jak wp艂ywa na SEO?

Akronim NAP oznacza nazw臋, adres, numer telefonu i ma kluczowe znaczenie dla ka偶dej firmy, kt贸ra chce uzyska膰 dobr膮 pozycj臋 w lokalnych bezp艂atnych wynikach wyszukiwania.

Pomy艣l przez chwil臋 o stronie swojej firmy. Gdzie艣 na tej stronie internetowej masz nazw臋 swojej firmy, a tak偶e adres i numer telefonu, pod kt贸rym potencjalni klienci mog膮 si臋 z Tob膮 skontaktowa膰.

Jako przyk艂ad wykorzystamy w艂asn膮 stron臋 internetow膮:

Wida膰, 偶e nazwa firmy i numer telefonu s膮 wyra藕nie widoczne na stronie kontakowej, a adres biura znajduje si臋 w stopce witryny.

Mamy nadziej臋, 偶e podobnie jak OzonMedia nazwa firmy i numer telefonu s膮 wyra藕nie widoczne. Ponadto sugerujemy, aby wy艣wietla膰 nazw臋, adres i numer telefonu firmy w stopce witryny, je艣li jeszcze tego nie zrobi艂e艣. Z jednej strony jest to najlepsza praktyka, je艣li chodzi o wra偶enia u偶ytkownika, ale ma ona r贸wnie偶 kluczowe znaczenie dla cel贸w SEO.

Czemu? Poniewa偶 wyszukiwarki, takie jak Google, bior膮 te dane pod uwag臋, decyduj膮c, kt贸re firmy maj膮 by膰 wy艣wietlane w przypadku wyszukiwa艅 ukierunkowanych geograficznie (na przyk艂ad: 鈥Agencja Marketingowa Wroc艂aw鈥) – i chcesz, aby Twoja firma si臋 pojawi艂a.

Do cel贸w ochrony dost臋pu do sieci absolutnie potrzebujesz:

Pe艂na nazwa Twojej firmy
Pe艂ny adres Twojej firmy
Numer telefonu Twojej firmy

Te wskaz贸wki mog膮 wydawa膰 si臋 zdrowym rozs膮dkiem, ale zdziwisz si臋, ile firm ma r贸偶ne informacje adresowe, sprzeczne numery telefon贸w, a nawet wiele nazw p艂ywaj膮cych w Internecie! Niestety, gdy masz kilka os贸b zarz膮dzaj膮cych profilami i katalogami dla Twojej firmy, takie rzeczy mog膮 si臋 zdarzy膰.

Czym jest sp贸jno艣膰 NAP?

Sp贸jno艣膰 NAP polega na tym, 偶e nazwa firmy, adres i numer telefonu s膮 wymienione w taki sam spos贸b w Internecie, od strony internetowej przez profile medi贸w spo艂eczno艣ciowych po katalogi (takie jak Google Moja Firma, Yelp itp.) I nie tylko.

Uwaga: mimo 偶e NAP oznacza nazw臋, adres, numer telefonu, wa偶ne jest, aby upewni膰 si臋, 偶e Tw贸j adres internetowy jest r贸wnie偶 wymieniony.

Sp贸jne wykazy zawieraj膮 nie tylko te same podstawowe informacje, ale tak偶e t臋 sam膮 pisowni臋 i formatowanie. W wyszukiwarkach chodzi o szczeg贸艂y!

Gdy Tw贸j NAP jest sp贸jny, te same informacje pojawiaj膮 si臋 we wszystkich profilach i we wszystkich katalogach, co pomaga wyszukiwarkom zrozumie膰, kim jeste艣, co robisz i jak u偶ytkownicy mog膮 znale藕膰 i dotrze膰 do Twojej firmy.

W zale偶no艣ci od tego, ile profil贸w spo艂eczno艣ciowych ma Twoja firma i ile katalog贸w jest na li艣cie, bardzo mo偶liwe, 偶e tw贸j NAP wygl膮da tak (je艣li nie gorzej). Ca艂y czas widzimy to u naszych klient贸w. Po prostu nie jest to co艣, o czym ludzie cz臋sto my艣l膮 podczas tworzenia profili lub list.

Gdy wszystkie trzy z tych ofert s膮 zmienne, konsumenci mog膮 nie tylko pomyli膰 si臋, kt贸ra oferta jest w艂a艣ciwa dla us艂ugi, kt贸rej szukaj膮, ale tak偶e wyszukiwarki.

Jak sp贸jno艣膰 NAP wp艂ywa na SEO

Wielu w艂a艣cicieli firm odrzuca znaczenie sp贸jnych informacji NAP, zak艂adaj膮c, 偶e zar贸wno konsumenci, jak i wyszukiwarki s膮 wystarczaj膮co inteligentni, aby wiedzie膰, 偶e dwie podobne listy. Niestety tak nie jest.

Prawda jest taka, 偶e 鈥嬧媠p贸jno艣膰 NAP jest kluczowa dla firm, kt贸re chc膮 poprawi膰 swoje rankingi wyszukiwania, zwi臋kszy膰 lokalny ruch organiczny na swojej stronie i uzyska膰 wi臋cej potencjalnych klient贸w (i sprzeda偶) z sieci.

Podzielmy to dla ciebie. Gdy u偶ytkownicy widz膮 Twoj膮 firm臋 pod wieloma nazwami, z r贸偶nymi adresami lub z niesp贸jnymi numerami telefon贸w, s膮 zdezorientowani. Zamiast tego zwracaj膮 si臋 do firmy, kt贸rej informacje s膮 sp贸jne, poniewa偶 maj膮 wi臋ksze zaufanie do tego wpisu.

Poniewa偶 u偶ytkownicy my艣l膮 i dzia艂aj膮 w ten spos贸b, wyszukiwarki r贸wnie偶 my艣l膮 i dzia艂aj膮 w ten spos贸b.

Je艣li wyszukiwarki znajduj膮 sprzeczne informacje na temat Twojego NAP, nie b臋d膮 wiedzie膰 na pewno, jaka jest Twoja firma ani gdzie si臋 znajduje. Gdy wyszukiwarki znajd膮 r贸偶ne informacje o Twojej firmie, trac膮 zaufanie do Twojego wpisu – dzi臋ki temu s膮 bardziej prawdopodobne, 偶e zapewni膮 u偶ytkownikom kolejny wpis, do kt贸rego s膮 bardziej pewni.

Tak wi臋c, je艣li chcesz wy艣wietla膰 si臋 w wynikach wyszukiwania odpowiednich s艂贸w kluczowych w obszarze us艂ug, dbanie o sp贸jno艣膰 NAP firmy jest pierwszym krokiem.

Napraw wizyt贸wki NAP online

Istnieje du偶a szansa, 偶e 鈥嬧婽woja witryna wraz z NAP jest wymieniona w dziesi膮tkach, je艣li nie setkach witryn internetowych. Strony te obejmuj膮 katalogi, strony z recenzjami, platformy medi贸w spo艂eczno艣ciowych i tak dalej. Dlatego powiniene艣 polowa膰 na niesp贸jno艣ci i nie艣cis艂o艣ci dotycz膮ce NAP firmy.

Nawet najmniejsza niesp贸jno艣膰 mo偶e powodowa膰 problemy.

Istniej膮 setki katalog贸w z list膮 informacji biznesowych w ca艂ym Internecie. Poni偶ej podajemy kilka z nich, kt贸re warto wykorzysta膰 dla zwi臋kszeni widoczno艣ci w lokalnych wynikach wyszukiwania Google:

www.poipoint.pl
www.miplo.pl
www.targeo.pl
www.poipoint.pl
www.biznesfinder.pl
www.yellowpages.pl
www.publiczne.net
www.bizeo.pl
www.hotfrog.pl
www.firmowy.com.pl
www.lokalizator-firm.pl
www.emiasto.org
www.fullinfo.pl
www.odi.pl
www.msp.money.pl
www.zumi.pl
www.misterwhat.pl
www.cyklex.pl
www.favore.pl
www.yelp.pl
www.katalogfirm.org

Zapytaj o recenzje

W dzisiejszym cyfrowym 艣wiecie Twoja reputacja online jest wa偶niejsza ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej. Recenzje pomagaj膮 rozpowszechnia膰 Twoj膮 reputacj臋. Dlatego nale偶y w艂膮czy膰 system do procesu marketingu internetowego