Content Marketing: nowa forma optymalizacji serwisu.

INBOUND MARKETING, MARKETING INTERNETOWY, OPTYMALIZACJA STRON, OUTBOUND MARKETING

Podczas wielokrotnych spotkań z różnymi ludźmi z branży SEO, rozmawialiśmy o zwiększeniu ruchu na stronie i wielokrotnie słyszę w ich głosie zawiedzenie a nawet rozczarowanie, gdy wspominam im, że jeśli strona ma być bardzo dobrze przygotowana pod widoczność w SERP’ach w Google to jest to ciągła nieprzerwalna praca nad optymalizacją i rozwojem serwisu, a nie tylko jedno razowe działania i spoczywanie na laurach.

 MOBILE MARKETING

Grona zdziwionych powiększa się jak tylko wspominam o tym, że w optymalizacji i pozycjonowaniu serwisu nie liczą się tylko same linki [przecież SWL już dawno odeszły do lamusa a takie tuzy e-commerce w PL zostały za to ukarane] a dodatkowo istotnym elementem jest również sama domena – jej historia i wiarygodność. Bez połączenia wszystkich elementów, na które tak zwraca uwagę Google w jedną całość można spokojnie zając się czymś innym niżeli pozycjonowaniem serwisu a wzrosty widoczności naszej domeny można porównać do „syzyfowej pracy“.

Z dnia na dzień branża SEO i ludzie działający na tym rynku coraz częściej zdają sobie sprawę z ogromnej wagi, że używanie tanich i szybkich sztuczek, które podnoszą widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania na krótki czas, nie przynosi już pożądanych rezultatów dla nich samych jak i ich klientów, aby zaistnieć na stał w wynikach wyszukiwania należy jak już wspomniałem permanentnie pracować nad optymalizacją on-site i off-site.

CONTENT MARKETING

Bezspornie ogromne znaczenie w zmianie podejścia webmasterów i zrozumienia szybkich zmian odgrywa zmieniające się aktywne podejście Googla do jakościowych wyników wyszukiwania. Aktualnie serwisy, które w przeszłości miały problemy poprzez niepożądane praktyki kupowania linków „SLW“ tzw. nienaturalnymi linkami powoduje, że czas, aby pozbyć się filtra przekracza już nawet pełen rok. Jest to z pewnością okres na który świadomy i odpowiedzialny właściciel witryny i biznesu nie może sobie pozwolić.

Dlatego nic dziwnego, że z miesiąca na miesiąc widać zwiększone zainteresowanie działaniami mającymi na celu rozwijania serwisów poprzez promocję strony w Google i zamieszczaniem unikalnych treści na serwisie = Content Marketing. Warto ją nieustannie rozwijać, a sam serwis – optymalizować pod kątem przydatnych dla potencjalnych Klientów informacji, które znajdując na stronie  przedstawią właściciela strony i/lub firmę jako wiarygodną.

Przeprowadzając audyt dla jednego ze swoich klientów przeanalizowałem tzw. „long tail“ czyli frazy z długiego ogona – okazało się, że powinniśmy optymalizować serwis pod katem 150 fraz. Po wdrożeniu strategii optymalizacyjnej serwisu [SEO] opierającej się w szczególności na przygotowaniu i wdrożeniu pełnego content marketingu. Efekty jakie uzyskaliśmy dzięki wprowadzeniu na stronię więcej unikalnych treści zadziwiły również i mnie. Analizę słów kluczowych z długiego ogona przeprowadziłem ponownie za ok. 5 miesięcy, aby sprawdzić czy klienci nadal poszukują usług mojego klienta poprzez te same frazy czy może coś się zmieniło – wzrosła liczba fraz o kolejne 70.

Co przez to chciałem powiedzieć: jeśli zajmiesz się wprowadzeniem na swoją witrynę unikalnych treści przydatnych dla użytkownika, potencjalnego klienta może okazać się, że poszerzysz długi ogon a co za tym idzie zwiększysz swoje szanse dotarcia do większego grona zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami.

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Prowadzenie fanpage – jak skutecznie to robić na Facebooku?

Prowadzenie fanpage – jak skutecznie to robić na Facebooku?

Zastanawiasz się jak założyć konto firmowe na Facebooku? A może zastanawiasz się czy warto to zrobić i jakie korzyści może przynieść to Twojej firmie i jak skutecznie prowadzić Fanpage na Facebooku? Nie marnuj więcej czasu! Obecność Twojej firmy i posiadanie firmowego konta fanpage na Facebooku to konieczność. Facebook to sieć społecznościowa, która  stała się jednym z podstawowych kanałów marketingowych Twojej marki…

Czym jest digital marketing?

Czym jest digital marketing?

Marketing cyfrowy obejmuje wszystkie działania marketingowe promujące Twój produkt lub markę za pomocą urządzeń elektronicznych lub Internetu. Wykorzystuje taktyki marketingu online, takie jak marketing w wyszukiwarkach, marketing e-mailowy, marketing w mediach społecznościowych i marketing mobilny, aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów…

Jak zrobić skuteczną stronę internetową?

Jak zrobić skuteczną stronę internetową?

Badania pokazują, że odwiedzający spędzają średnio siedem sekund lub mniej na 90% odwiedzanych stron. Oznacza to, że masz tylko kilka cennych chwil, aby przekazać, kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego jesteś najlepszym wyborem. Upewnij się, że rozumiesz następujące jedenaście zasadniczych elementów każdej udanej witryny…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.