Content Marketing: nowa forma optymalizacji serwisu.

INBOUND MARKETING, MARKETING INTERNETOWY, OPTYMALIZACJA STRON, OUTBOUND MARKETING

Podczas wielokrotnych spotkań z różnymi ludźmi z branży SEO, rozmawialiśmy o zwiększeniu ruchu na stronie i wielokrotnie słyszę w ich głosie zawiedzenie a nawet rozczarowanie, gdy wspominam im, że jeśli strona ma być bardzo dobrze przygotowana pod widoczność w SERP’ach w Google to jest to ciągła nieprzerwalna praca nad optymalizacją i rozwojem serwisu, a nie tylko jedno razowe działania i spoczywanie na laurach.

 MOBILE MARKETING

Grona zdziwionych powiększa się jak tylko wspominam o tym, że w optymalizacji i pozycjonowaniu serwisu nie liczą się tylko same linki [przecież SWL już dawno odeszły do lamusa a takie tuzy e-commerce w PL zostały za to ukarane] a dodatkowo istotnym elementem jest również sama domena – jej historia i wiarygodność. Bez połączenia wszystkich elementów, na które tak zwraca uwagę Google w jedną całość można spokojnie zając się czymś innym niżeli pozycjonowaniem serwisu a wzrosty widoczności naszej domeny można porównać do „syzyfowej pracy“.

Z dnia na dzień branża SEO i ludzie działający na tym rynku coraz częściej zdają sobie sprawę z ogromnej wagi, że używanie tanich i szybkich sztuczek, które podnoszą widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania na krótki czas, nie przynosi już pożądanych rezultatów dla nich samych jak i ich klientów, aby zaistnieć na stał w wynikach wyszukiwania należy jak już wspomniałem permanentnie pracować nad optymalizacją on-site i off-site.

CONTENT MARKETING

Bezspornie ogromne znaczenie w zmianie podejścia webmasterów i zrozumienia szybkich zmian odgrywa zmieniające się aktywne podejście Googla do jakościowych wyników wyszukiwania. Aktualnie serwisy, które w przeszłości miały problemy poprzez niepożądane praktyki kupowania linków „SLW“ tzw. nienaturalnymi linkami powoduje, że czas, aby pozbyć się filtra przekracza już nawet pełen rok. Jest to z pewnością okres na który świadomy i odpowiedzialny właściciel witryny i biznesu nie może sobie pozwolić.

Dlatego nic dziwnego, że z miesiąca na miesiąc widać zwiększone zainteresowanie działaniami mającymi na celu rozwijania serwisów poprzez promocję strony w Google i zamieszczaniem unikalnych treści na serwisie = Content Marketing. Warto ją nieustannie rozwijać, a sam serwis – optymalizować pod kątem przydatnych dla potencjalnych Klientów informacji, które znajdując na stronie  przedstawią właściciela strony i/lub firmę jako wiarygodną.

Przeprowadzając audyt dla jednego ze swoich klientów przeanalizowałem tzw. „long tail“ czyli frazy z długiego ogona – okazało się, że powinniśmy optymalizować serwis pod katem 150 fraz. Po wdrożeniu strategii optymalizacyjnej serwisu [SEO] opierającej się w szczególności na przygotowaniu i wdrożeniu pełnego content marketingu. Efekty jakie uzyskaliśmy dzięki wprowadzeniu na stronię więcej unikalnych treści zadziwiły również i mnie. Analizę słów kluczowych z długiego ogona przeprowadziłem ponownie za ok. 5 miesięcy, aby sprawdzić czy klienci nadal poszukują usług mojego klienta poprzez te same frazy czy może coś się zmieniło – wzrosła liczba fraz o kolejne 70.

Co przez to chciałem powiedzieć: jeśli zajmiesz się wprowadzeniem na swoją witrynę unikalnych treści przydatnych dla użytkownika, potencjalnego klienta może okazać się, że poszerzysz długi ogon a co za tym idzie zwiększysz swoje szanse dotarcia do większego grona zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami.

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.