5 skutecznych sposobów na email marketing.

MARKETING INTERNETOWY, OUTBOUND MARKETING

Oto niektóre wiadomości, które mogą być równie zaskakujące: ostatnie badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wśród specjalistów IT pracujących w B2B mówiło, że wolą, aby firmy sprzedawały je za pomocą poczty e-mail większością brutto: 57 procent.

Co ciekawsze, drugą co do wielkości preferowaną metodą marketingową wcale nie był marketing: 36 procent, że woleliby raczej skontaktować się z firmą niż z reklamą.

5 sposobów dotarcia do klientów B2B poprzez e-mail marketing

Wskazuje to na interesujący trend w marketingu: wielu profesjonalistów jest zmęczonych ogromną ilością sposobów, w jakie marketerzy mogą na nie trafić. Powiadomienia push, wiadomości tekstowe, media społecznościowe, treści, płatne wyszukiwanie, płatne reklamy społecznościowe i reklamy wideo to tylko niektóre z cyfrowych sposobów, w jakie marketerzy mogą dotrzeć do potencjalnych klientów.

E-mail z pewnością pasuje do tego koszyka cyfrowych podejść, ale badania takie jak ten pokazują, że wciąż jest nadzieja. Zmęczenie e-mailami jest z pewnością prawdziwą rzeczą, więc chociaż badanie to wskazuje, że niektórzy użytkownicy nie mają nic przeciwko otrzymywaniu e-maili marketingowych, nie oznacza to, że chcą być z nimi zalewani.

Badanie dotyczące zmęczenia wiadomości e-mail przeprowadzone przez SendGrid wykazało, że idealna częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail przez marki (uśredniona dla różnych branż) wynosiła około osiem razy w miesiącu. Jednak niektóre marki wysyłają nawet 25 e-maili miesięcznie – prawie jeden dziennie! Po pewnym momencie użytkownicy zaczną ignorować wszystkie wiadomości e-mail, bez względu na ich rodzaj i podejście.

Aby wysyłać wiadomości e-mail, które docelowi odbiorcy B2B chcą otworzyć, rozważ następujące pięć formatów. Podobnie jak w przypadku innych elementów, wykonaj testy A / B tematów, układów i ofert i sprawdź, czy różne typy wiadomości e-mail rezonują z odbiorcami bardziej niż inne.

 

kampanie email marketing

 

Kampanie masowej personalizacji danych

Marketing personalizacyjny to coś więcej niż tylko możliwość dynamicznego wstawiania nazwy odbiorcy w temacie lub treści wiadomości e-mail, jak wyjaśnia ostatni post dla Salesforce Canada . Istnieje wiele różnych elementów aktywności użytkownika online, których można użyć w celu lepszego spersonalizowania e-maili, w tym tego, jakie strony odwiedzili w Twojej witrynie, ich przeszłe zakupy i jak trafiły na twoją stronę w pierwszej kolejności (np. Poprzez organiczne wyszukiwarka, media społecznościowe itp.).

Te różne atrybuty użytkownika mogą służyć do tworzenia lepszych e-maili dostosowanych do zainteresowań danej osoby.

Na przykład, jeśli zauważyłeś, że kupili już od Ciebie wcześniej, ale ostatnio zalogowali się na swoje konto e-commerce i nic nie kupili, możesz wysłać wiadomość e-mail z dodatkową ofertą lub zachętą do zakupu. Ich zachowanie wskazuje, że nadal są zainteresowani Twoją firmą, więc skorzystaj z ich zainteresowania i ponownie do nich sięgnij, aby ponownie się z Tobą zaangażować.

To samo można powiedzieć o tym, w jaki sposób użytkownicy korzystają z twoich produktów, jeśli masz produkt SaaS lub coś cyfrowego, które możesz śledzić. Jeśli zapisali się na bezpłatny okres próbny lub demo, ale nie dokonali konwersji na zakup, możesz przesłać im ankietę dotyczącą ich doświadczenia lub zaoferować tymczasową zniżkę, aby przekonać ich do zakupu.

Nieużywanie personalizacji, zwłaszcza gdy użytkownik prosi użytkownika o zrobienie czegoś, może potencjalnie przynieść odwrót. Użytkownicy coraz częściej przyzwyczajają się do spersonalizowanych wiadomości e-mail, więc ich brak, kiedy można, jest zdecydowanie wadą. W rzeczywistości badanie Ascend2 z 2017 r. Wykazało, że masowa personalizacja była taktyką numer jeden w celu zwiększenia sukcesu kampanii e-mail.

Weźmy przykład prawdziwego e-maila, który dostałem z Instagrama, który nie wypełniał mojego imienia ani nie dawał mi żadnych spersonalizowanych zachęt do wypełnienia ankiety:

5 sposobów dotarcia do klientów B2B poprzez e-mail marketing

Mogli nie tylko wpisać moje imię, ale także zaoferować spersonalizowane informacje na temat korzystania z Instagrama (np. „Zauważyliśmy, że podobało ci się 300 zdjęć w zeszłym roku, ale nigdy nie korzystałeś z Instagram Stories. Czy możesz poświęcić 3 minuty, aby powiedzieć nam dlaczego? ”). To pytanie może następnie stanowić dla mnie lepszą zachętę poza „ulepszaniem społeczności Instagram”, do której wielu użytkowników nie odczuje osobistego pociągnięcia. Na przykład Instagram może zaoferować losowo wybranym respondentom z ankiety wygrać kartę podarunkową lub funkcję na ich oficjalnym profilu.

Jeśli masz taką możliwość, spersonalizuj w miarę możliwości i zastosuj podejście, które zainteresuje użytkowników, zamiast czuć się sprzedawanym.

Kampanie kroplowe

Kampanie kroplowe są ukierunkowanymi, zaplanowanymi kampaniami e-mailowymi, które z czasem trafiają na twoją listę. Koncentruje się na konkretnej zachęcie, takiej jak konwersja klienta po tym, jak poprosi o kopię najnowszego e-booka lub przyciągnięcie klientów konkurencyjnych do Twoich produktów. Kampanie Drip w przeszłości miały wysoki współczynnik konwersji w porównaniu do innych typów e-mailowych kampanii marketingowych B2B; Delivera informuje, że to ponad 50 procent.

Chociaż nie zawsze tak jest w przypadku każdej firmy lub branży, przydatna seria wiadomości e-mail może pomóc Twojej firmie nawiązać relacje z nowymi potencjalnymi klientami lub ponownie zaangażować „zimnych” potencjalnych klientów, którzy przez jakiś czas nie kupili niczego od Twojej firmy.

Kampanie kroplowe mogą również wykorzystywać personalizację, aby seria e-maili była bardziej atrakcyjna dla użytkownika na podstawie jego działania. Na przykład, jeśli otrzymają początkową wiadomość e-mail z linkiem do pobrania do żądanego bezpłatnego ebooka, a następnie klikną wideo wprowadzające zawarte w wiadomości e-mail, kampania ścieków może się rozdzielić, aby bardziej skoncentrować się na podejściu do treści wideo, ponieważ to właśnie użytkownik zaręczony z. I odwrotnie, jeśli nie kliknęli filmu i wybrali tylko e-booka, kampania kroplówki może wykorzystywać więcej e-maili z treścią, aby przekonwertować je.

Drzewo kampanii kroplówki może również dalej dzielić się w razie potrzeby. Jeśli umieścisz jeden film w gałęzi treści pisanych, a użytkownik kliknie go, możesz spróbować wysłać mu więcej filmów. To podejście „ wybierz własną przygodę ” w marketingu e-mailowym zabiera użytkowników w podróż ze swoją marką, zamiast po prostu rozmawiać przez e-maile, które ich nie interesują.

Edukacyjne kursy e-mail

Innym popularnym rodzajem marketingu e-mailowego, który można uznać za kampanię kroplową – ponieważ są serią powiązanych e-maili i z czasem trafiają do odbiorców – są kursy e-mail. Są to zautomatyzowane e-maile edukacyjne, na które użytkownicy mogą zapisać się w Twojej witrynie, a następnie wysyłane są e-maile na określony temat.

Na przykład, jeśli jesteś dostawcą bezpieczeństwa w miejscu pracy i istnieją nowe wymagania OSHA, 7-dniowy kurs e-mail może obejmować najważniejsze zmiany i zakończyć wezwanie do działania, aby zakupić niektóre produkty bezpieczeństwa, aby zachować z nowymi przepisami.

Koncentrując się przede wszystkim na edukacji, zapewniasz użytkownikom usługi, a jednocześnie zwiększasz pozytywne nastroje i zaufanie do marki. Potencjalni nabywcy zaczynają postrzegać Cię jako lidera w branży i są bardziej skłonni zaufać Ci, jeśli chodzi o dokonanie zakupu.

Tworząc kurs e-mail, najpierw nakreśl jego cele (np. Określ priorytetowe działania konwersji lub produkt do zakupu), a następnie przygotuj scenariusz serii e-mail. Sprawdź, ile e-maili będzie i co będzie zawierać każdy. Drip ma dobry przewodnik na temat tworzenia kursu e-mailowego, który wyjaśnia krok po kroku proces tworzenia.

Jeśli nigdy nie widziałeś kursu e-mail w akcji, zalecamy zapisanie się na kurs w Highbrow . Oferują bezpłatne kursy e-mail na kilka różnych tematów edukacyjnych, takich jak sztuka i historia. Chociaż nie robią tego w celach marketingowych (a raczej mają opcję członkostwa premium), jest to dobry sposób na zdobywanie pomysłów i obserwowanie, jak kurs e-mail jest odtwarzany w skrzynce odbiorczej w czasie rzeczywistym.

Regularne biuletyny

Jeśli kąt edukacyjny działa dla Twojej marki, biuletyn e-mail może być ukrytym zasobem, na który nie poświęcasz wystarczająco dużo czasu. Marketing e-mailowy zaczął zyskiwać na popularności w latach 90., a ustawa CAN-SPAM została uchwalona w 1998 r., Aby chronić konsumentów przed otrzymywaniem niechcianych wiadomości e-mail. W trakcie ewolucji marketingu e-mailowego biuletyny pozostawały cennym sposobem na komunikowanie się marek z grupą docelową poprzez dostarczanie użytecznych informacji branżowych.

Najlepsze biuletyny e-mailowe obejmują nie tylko najnowsze posty na blogu (lub polecany post na blogu) z ich własnej witryny, ale także zawierają przydatne informacje dla odbiorców, które nie są ściśle autopromocyjne. Mogą to być linki do zewnętrznych źródeł wiadomości na temat najnowszych trendów rozwojowych lub przepisów, które mogą ich dotyczyć.

Na przykład korporacyjna firma księgowa może zamieścić własny post na blogu o nadchodzących zmianach w przepisach podatkowych Stanów Zjednoczonych na podstawie ustawy uchwalonej w 2017 r. Biuletyn mógłby następnie podać dodatkowe informacje na temat ustawy podatkowej, takie jak renomowane, bezstronne źródła, które podaj więcej informacji o tym, jak może to wpłynąć na firmy i na co uważać w 2018 r.

Biuletyny nie muszą być również całym tekstem i linkami. Możesz także dołączyć polecane cytaty ze statystykami i inspirującymi powiedzeniami lub „wykres miesiąca”, który pokazuje wyniki badań branżowych. Wielu dostawców poczty e-mail pozwala także sprzedawcom umieszczać filmy wideo w swoich wiadomościach e-mail, dołączając link YouTube.

Używając mieszanki obrazów, wideo i tekstu, rozbijesz zawartość i zapewnisz użytkownikom opcje multimedialne, aby mogli wybrać preferowany format.

Większość biuletynów wysyłanych jest co miesiąc, a biuletyny można łatwo zintegrować z innymi prowadzonymi kampaniami e-mailowymi. Wiele firm automatycznie umieszcza subskrybentów e-maili na swojej regularnej liście biuletynów po zakończeniu kampanii lub sprzedaży kroplówki, ale ważne jest, aby uzyskać na to zgodę użytkowników podczas rejestracji. Nikt nie chce otrzymywać newslettera, o którym nie wiedzieli, że będzie.

Ekskluzywne zachęty

Wreszcie oferowanie ekskluzywnych rabatów, bezpłatnych produktów lub ofert za pośrednictwem poczty e-mail może być znacznie bardziej kuszące niż inne formy marketingu konwersji, takie jak płatne wyszukiwanie lub kampanie w mediach społecznościowych. Zachęty mogą być stosowane w prawie każdym rodzaju wiadomości e-mail, w tym we wszystkich wymienionych powyżej.

Jak wspomniano wcześniej, możesz zaspokoić swoje rabaty lub oferty dotyczące wcześniejszych interakcji klientów z Twoją firmą. Często dodatkowa zniżka wystarczy, aby ktoś na płocie mógł dokonać zakupu. Jest to tym bardziej istotne, gdy oferta tworzy poczucie FOMO: albo tylko przez ograniczony czas, albo tylko dla tego konkretnego użytkownika.

Kampanie kroplowe i kursy e-mail często prowadzą z ofertą na końcu kursu, na wypadek, gdyby użytkownik chciał kontynuować współpracę z firmą lub uznał tę serię za wystarczająco interesującą, aby dokonać zakupu. Seria długoterminowych kampanii e-mailowych może pokazać, w jaki sposób klient zainwestował w Twoją firmę, co może zwiększyć prawdopodobieństwo uzyskania wyższej średniej kwoty zamówienia lub częstszego zamawiania.

Inicjatywy mogą być również wykorzystane jako początkowa taktyka, dzięki której użytkownicy znajdą się na twojej liście e-mail. Copyblogger zaleca korzystanie z ekskluzywnych treści lub produktów w celu pozyskania subskrybentów e-maili, które można następnie wprowadzić do kampanii kroplowej lub zwykłej listy e-mail.

Oprócz dodawania zachęt do różnych kampanii, możesz również spróbować zaoferować rabaty lub oferty na istniejącej liście e-mail jako jednorazowy e-mail. Marketing Land donosi, że nie umieszczenie dokładnej oferty w temacie zwraca najbardziej otwarte stawki, a rabaty procentowe i bezpłatne przesyłki zazwyczaj generują najwyższą sprzedaż.

Jak zatem wybrać skteczny sposób na przeprowadzenie kampanii email marketingowej?

E-mail marketing nadal wykazuje silne współczynniki konwersji i zaangażowania w B2B. Zmieniając podejście w różnych typach kampanii e-mailowych, możesz zainteresować odbiorców i zwiększyć konwersję strony WWW.

Platformy e-mail oferują więcej niż kiedykolwiek opcji testowania, więc pamiętaj, aby przetestować różne aspekty kampanii, od tematów po doręczenie w ciągu dnia.

Użytkownicy niekoniecznie są wyłączani przez marketingowe wiadomości e-mail, ale kiedy robią to z niewielkim uwzględnieniem tego, czego klienci naprawdę chcą, potrzebują i są zainteresowani, nadal będą znajdować drogę do folderu śmieci. Ciągłe śledzenie, eksperymentowanie i testowanie może zapewnić najlepsze możliwe współczynniki otwarcia i klikalności.

 

Skontaktuj się z Agencją Marketingową OzonMedia z Wrocławia w sprawie projektowania strony internetowej. Zespół OzonMedia składa się z doświadczonych projektantów stron internetowych i  strategów SEO, którzy mogą pomóc w stworzeniu nowoczesnej i profesjoanlanej witryny internetowej dla Twojej firmy. Nasza agencja marketingowa pomaga wielu firmom i jest gotowa zrobić to samo dla Ciebie.

Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultację i dowiedzieć się, w jaki sposób nasze usługi SEO i tworzenie stron internetowych mogą pomóc Ci się rozwijać!

Agencja Marketingowa Wrocław - OzonMedia logo

Bądź na bieżąco

Bądź z nami na bieżąco i połącz się z naszymi kanałami w social media.

Skontaktuj się z nami

Wyślij nam wiadomość, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy Ci pomóc przy Twoim projekcie.

Najczęściej polecane artykuły

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Joomla czy WordPress? Jaki CMS wybrać?

Wybór systemu zarządzania treścią (CMS) jest ważną decyzją, która może mieć ogromne konsekwencje dla Twojej strony internetowej. Istnieje wiele dostępnych, każdy z własnymi zaletami i wadami, i fanatycznych fanów ciągnąc za ich wybranej platformy. Mając na to na to,...

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

4 sposoby na uzyskanie przyjaznej witryny dla użytkownika

Przyznajmy to, że cyfryzacja miała największy wpływ na świat marketingu. Zmieniło to krajobraz marketingowy i uczynił go bardziej konkurencyjnym. Aby przewyższać, konkurować i osiągać sukcesy, firmy szukają możliwości i perspektyw zwiększenia swoich przychodów. Te...

5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

5 powodów dla których Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla użytkownika

Badania pokazują, że odwiedzający spędzają średnio siedem sekund lub mniej na 90% odwiedzanych stron. Oznacza to, że masz tylko kilka cennych chwil, aby przekazać, kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego jesteś najlepszym wyborem. Upewnij się, że rozumiesz następujące jedenaście zasadniczych elementów każdej udanej witryny…

Jak zdobyć więcej obserwujących na twiterze?

Jak zdobyć więcej obserwujących na twiterze?

Badania pokazują, że odwiedzający spędzają średnio siedem sekund lub mniej na 90% odwiedzanych stron. Oznacza to, że masz tylko kilka cennych chwil, aby przekazać, kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego jesteś najlepszym wyborem. Upewnij się, że rozumiesz następujące jedenaście zasadniczych elementów każdej udanej witryny…

Jak znaleźć nowych klientów w internecie?

Jak znaleźć nowych klientów w internecie?

Badania pokazują, że odwiedzający spędzają średnio siedem sekund lub mniej na 90% odwiedzanych stron. Oznacza to, że masz tylko kilka cennych chwil, aby przekazać, kim jesteś, co robisz, dla kogo to robisz i dlaczego jesteś najlepszym wyborem. Upewnij się, że rozumiesz następujące jedenaście zasadniczych elementów każdej udanej witryny…

Zobacz najnowsze realizacje

Prezentujemy przykładowe realizacje stron internetowych jakie oferujemy w ramach usługi tworzenia stron WWW. Realizujemy projekty stron internetowych dedykowanych każdej branży. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami, doradzimy Ci jak wybrać odpowiedni projekt strony WWW.