5 skutecznych sposob贸w na email marketing.

MARKETING INTERNETOWY, OUTBOUND MARKETING

Oto niekt贸re wiadomo艣ci, kt贸re mog膮 by膰 r贸wnie zaskakuj膮ce: ostatnie badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii w艣r贸d specjalist贸w IT pracuj膮cych w B2B m贸wi艂o, 偶e wol膮, aby firmy sprzedawa艂y je za pomoc膮 poczty e-mail wi臋kszo艣ci膮 brutto: 57 procent.

Co ciekawsze, drug膮 co do wielko艣ci preferowan膮 metod膮 marketingow膮 wcale nie by艂 marketing: 36 procent, 偶e woleliby raczej skontaktowa膰 si臋 z firm膮 ni偶 z reklam膮.

5 sposob贸w dotarcia do klient贸w B2B poprzez e-mail marketing

Wskazuje to na interesuj膮cy trend w marketingu: wielu profesjonalist贸w jest zm臋czonych ogromn膮 ilo艣ci膮 sposob贸w, w jakie marketerzy mog膮 na nie trafi膰. Powiadomienia push, wiadomo艣ci tekstowe, media spo艂eczno艣ciowe, tre艣ci, p艂atne wyszukiwanie, p艂atne reklamy spo艂eczno艣ciowe i reklamy wideo to tylko niekt贸re z cyfrowych sposob贸w, w jakie marketerzy mog膮 dotrze膰 do potencjalnych klient贸w.

E-mail z pewno艣ci膮 pasuje do tego koszyka cyfrowych podej艣膰, ale badania takie jak ten pokazuj膮, 偶e wci膮偶 jest nadzieja. Zm臋czenie e-mailami jest z pewno艣ci膮 prawdziw膮 rzecz膮, wi臋c chocia偶 badanie to wskazuje, 偶e niekt贸rzy u偶ytkownicy nie maj膮 nic przeciwko otrzymywaniu e-maili marketingowych, nie oznacza to, 偶e chc膮 by膰 z nimi zalewani.

Badanie dotycz膮ce zm臋czenia wiadomo艣ci e-mail przeprowadzone przez SendGrid wykaza艂o, 偶e idealna cz臋stotliwo艣膰 wysy艂ania wiadomo艣ci e-mail przez marki (u艣redniona dla r贸偶nych bran偶) wynosi艂a oko艂o osiem razy w miesi膮cu. Jednak niekt贸re marki wysy艂aj膮 nawet 25 e-maili miesi臋cznie – prawie jeden dziennie! Po pewnym momencie u偶ytkownicy zaczn膮 ignorowa膰 wszystkie wiadomo艣ci e-mail, bez wzgl臋du na ich rodzaj i podej艣cie.

Aby wysy艂a膰 wiadomo艣ci e-mail, kt贸re docelowi odbiorcy B2B chc膮 otworzy膰, rozwa偶 nast臋puj膮ce pi臋膰 format贸w. Podobnie jak w przypadku innych element贸w, wykonaj testy A / B temat贸w, uk艂ad贸w i ofert i sprawd藕, czy r贸偶ne typy wiadomo艣ci e-mail rezonuj膮 z odbiorcami bardziej ni偶 inne.

 

kampanie email marketing

 

Kampanie masowej personalizacji danych

Marketing personalizacyjny to co艣 wi臋cej ni偶 tylko mo偶liwo艣膰 dynamicznego wstawiania nazwy odbiorcy w temacie lub tre艣ci wiadomo艣ci e-mail, jak wyja艣nia ostatni post dla Salesforce Canada . Istnieje wiele r贸偶nych element贸w aktywno艣ci u偶ytkownika online, kt贸rych mo偶na u偶y膰 w celu lepszego spersonalizowania e-maili, w tym tego, jakie strony odwiedzili w Twojej witrynie, ich przesz艂e zakupy i jak trafi艂y na twoj膮 stron臋 w pierwszej kolejno艣ci (np. Poprzez organiczne wyszukiwarka, media spo艂eczno艣ciowe itp.).

Te r贸偶ne atrybuty u偶ytkownika mog膮 s艂u偶y膰 do tworzenia lepszych e-maili dostosowanych do zainteresowa艅 danej osoby.

Na przyk艂ad, je艣li zauwa偶y艂e艣, 偶e kupili ju偶 od Ciebie wcze艣niej, ale ostatnio zalogowali si臋 na swoje konto e-commerce i nic nie kupili, mo偶esz wys艂a膰 wiadomo艣膰 e-mail z dodatkow膮 ofert膮 lub zach臋t膮 do zakupu. Ich zachowanie wskazuje, 偶e nadal s膮 zainteresowani Twoj膮 firm膮, wi臋c skorzystaj z ich zainteresowania i ponownie do nich si臋gnij, aby ponownie si臋 z Tob膮 zaanga偶owa膰.

To samo mo偶na powiedzie膰 o tym, w jaki spos贸b u偶ytkownicy korzystaj膮 z twoich produkt贸w, je艣li masz produkt SaaS lub co艣 cyfrowego, kt贸re mo偶esz 艣ledzi膰. Je艣li zapisali si臋 na bezp艂atny okres pr贸bny lub demo, ale nie dokonali konwersji na zakup, mo偶esz przes艂a膰 im ankiet臋 dotycz膮c膮 ich do艣wiadczenia lub zaoferowa膰 tymczasow膮 zni偶k臋, aby przekona膰 ich do zakupu.

Nieu偶ywanie personalizacji, zw艂aszcza gdy u偶ytkownik prosi u偶ytkownika o zrobienie czego艣, mo偶e potencjalnie przynie艣膰 odwr贸t. U偶ytkownicy coraz cz臋艣ciej przyzwyczajaj膮 si臋 do spersonalizowanych wiadomo艣ci e-mail, wi臋c ich brak, kiedy mo偶na, jest zdecydowanie wad膮. W rzeczywisto艣ci badanie Ascend2 z 2017 r. Wykaza艂o, 偶e masowa personalizacja by艂a taktyk膮 numer jeden w celu zwi臋kszenia sukcesu kampanii e-mail.

We藕my przyk艂ad prawdziwego e-maila, kt贸ry dosta艂em z Instagrama, kt贸ry nie wype艂nia艂 mojego imienia ani nie dawa艂 mi 偶adnych spersonalizowanych zach臋t do wype艂nienia ankiety:

5 sposob贸w dotarcia do klient贸w B2B poprzez e-mail marketing

Mogli nie tylko wpisa膰 moje imi臋, ale tak偶e zaoferowa膰 spersonalizowane informacje na temat korzystania z Instagrama (np. 鈥瀂auwa偶yli艣my, 偶e podoba艂o ci si臋 300 zdj臋膰 w zesz艂ym roku, ale nigdy nie korzysta艂e艣 z Instagram Stories. Czy mo偶esz po艣wi臋ci膰 3 minuty, aby powiedzie膰 nam dlaczego? 鈥). To pytanie mo偶e nast臋pnie stanowi膰 dla mnie lepsz膮 zach臋t臋 poza 鈥瀠lepszaniem spo艂eczno艣ci Instagram鈥, do kt贸rej wielu u偶ytkownik贸w nie odczuje osobistego poci膮gni臋cia. Na przyk艂ad Instagram mo偶e zaoferowa膰 losowo wybranym respondentom z ankiety wygra膰 kart臋 podarunkow膮 lub funkcj臋 na ich oficjalnym profilu.

Je艣li masz tak膮 mo偶liwo艣膰, spersonalizuj w miar臋 mo偶liwo艣ci i zastosuj podej艣cie, kt贸re zainteresuje u偶ytkownik贸w, zamiast czu膰 si臋 sprzedawanym.

Kampanie kroplowe

Kampanie kroplowe s膮 ukierunkowanymi, zaplanowanymi kampaniami e-mailowymi, kt贸re z czasem trafiaj膮 na twoj膮 list臋. Koncentruje si臋 na konkretnej zach臋cie, takiej jak konwersja klienta po tym, jak poprosi o kopi臋 najnowszego e-booka lub przyci膮gni臋cie klient贸w konkurencyjnych do Twoich produkt贸w. Kampanie Drip w przesz艂o艣ci mia艂y wys